Alla inlägg den 11 mars 2008

Av Kaela - 11 mars 2008 08:42



Fastän kanske ingenting märks
har ändå allting hänt


vida är dagarna
-och nätterna...


Långsamt inser jag
att precis som dagen
liksom av mildhet
först blir gryning


är skeendet långsamt


Det som bor där
djupast inom mig
går ännu inte


att förena med mitt liv


men bortom all ödslig kretsgång
öppnar sig Ljuset
en hoppets latitud
där själen inte mera
strövar hemlöst


detta är nåd och frihet
mitt hjärta är en rymd
spänd över ljusnande poler
av undran och hoppfullhet

Av Kaela - 11 mars 2008 06:32




När jag kom in i rummet


såg jag din silhuett
emot fönstrets ljusa rektangel


gardinen hade du dragit lite åt sidan
rollatorn stod inom tryggt avstånd


genom det stängda fönstret
tränger glada barnröster


När du hör mig komma
vänder du dig halvt om


"Jag skulle vilja vara
sju år igen
och ha ett par såna där"


och jag följer din blick
och ser de två små flickorna
som åker gatan fram
på sina rollerblades....

Av Kaela - 11 mars 2008 06:21



Idag känns min kropp ungefär som om jag skulle vilja byta plats med denna katt.

Men det brukar bli bättre efter varm varm dusch och frukost!

Tack Steve Lando för din kommentar om "Önskan"

Våren är osvikligen på väg...det är vi överens om - eller hur?


Morgonkram till er alla kära bloggarvänner!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards