Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Kaela - 1 maj 2008 13:56


"Hemma är inte där du bor utan där man förstår dig."

 Christian Morgenstern

Av Kaela - 1 maj 2008 13:54


Att älska är livets mening
att bortom oss själva se
att taga emot och lära
att taga emot och ge
att öppna hjärta och sinne för allt som är skönt och gott
och låta det lysa och värma
varhelst vi vår uppgift fått.
Må aldrig vi mista förmågan
att bortom oss själva se
att kunna motta och växa
att kunna älska och ge

 Rut Bucht

Av Kaela - 1 maj 2008 10:54


Vid varje steg mina fötter når marken
Vattnet söker sig ner mot ytan och bryter
Vågen sköljer över varje sten i strandens bryn


Arvet från min far växer och gör mig stolt
För min son sover i min famn och jag blir varm
Varje dag möter vågen som bryter framtiden

Alltid är mitt innersta det som är det yttersta
Okänd poet

Av Kaela - 1 maj 2008 10:50


 


Det är jakten på att vara någon annan att ha någon annans ideal som får oss att förlora oss själva. När de andra som berättar hur du ska vara verkligen tränger in och du låter dig påverkas det är då som du går vilse. Det är i din inre röst i dig själv, som du har din verkliga styrka. När du försöker vara någon annan faller du pladask…

Du är och ingen ska tala om vem du är. Det är din skyldighet och också rättighet att vara just DU.

Fråga inte vad andra ska tycka om dig. Det är bara intressant vad du ska tycka om andra. Förresten så ska du tycka bra om andra. Det kommer tillbaka.

Och du…lyssna inte på mig…lyssna bara på dig själv….

Av Kaela - 1 maj 2008 10:49

Klart det bästa kaffet är morgonkaffet- det är ju det som väcker våra livsandar Trollpackan.

Kram och ha en fin helg!

Av Kaela - 1 maj 2008 09:57



Det var en gång ett gäng grodungar som ville ordna en kapplöpning. Deras mål var att nå toppen av ett högt torn
 Mycket folk hade samlats för att ta del av kapplöpningen och heja på löparna … Kapplöpningen kunde börja!
Men ärligt talat: Ingen av åskådarna trodde riktigt på att grodorna skulle klara av att nå toppen.
Från publiken hördes yttranden som:
“Det måste ju vara jätteansträngande!!!
De kommer säkert ALDRIG fram.”
“De lyckas nog inte ta sig ända upp – tornet är alldeles för högt!”
Den ena grodungen efter den andra avbröt, men några fortsatte ändå klättringen. Folket skrek vidare:
“Det är alldeles för svårt!!! Ingen kommer att klara det!”
Allt fler grodor gav upp…
Men en av dem fortsatte mot höjderna!
Han ville helt enkelt inte ge upp! Till slut hade alla andra avbrutit utom en som slutligen nådde toppen!
Alla medlöpare ville förstås veta hur grodan riktigt bar sig åt för att klara strapatsen.
En av dem gick fram till grodan för att fråga honom om hur han lyckats med konststycket att komma ända fram till mål.

Då stod det klart för alla …
Segraren var DÖV!!!

Vad lära vi härav?
Lyssna aldrig på människor som ständigt är negativa och pessimistiska, de fråntar dig dina finaste drömmar och önskningar som du bär i ditt hjärta! Tänk på vilken kraft ord kan ha: allt vad du hör påverkar det du gör! Alltså:
Var ALLTID POSITIV!
Och framför allt: Slå helt enkelt dövörat till om du hör någon säga att du inte kan förverkliga dina drömmar!
Tänk alltid: Också JAG klarar av det!

Av Kaela - 1 maj 2008 09:54


 



På väg till toa städar jag.
När jag går genom vardagsrummet
vattnar jag blommorna,
sopar undan i öppna spisen
och viker ihop tidningarna.
På väg genom köket
ger jag hunden mat,
plockar undan koppar
och sätter på kaffet.
I hallen rättar jag till mattan,
lägger vantarna i lådan.
I badrummet äntligen.
Jag plockar ihop torra kläder,
byter handdukar,
slår på tvättmaskinen.
Och så sätter jag mig på toaletten.
Medan jag sitter där torkar jag golvet
.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards