Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Kaela - 3 maj 2008 15:33

   



Inget är så gammalt som det som nyss var nytt
och inget är så löjligt som igår.
Hundra djärva tankar som allt i fjor betytt
är bara dammigt snusförnuft i år.
Men allt det mycket gamla har än sin ungdom kvar
bak dessa gråa veckor som inga minnen har.
Och inget är för gammalt som inte nyss var nytt
och fult är blott det vackra av i går.

    Alf Henriksson

Av Kaela - 3 maj 2008 15:30

Ja Eva jag kommer gärna tillbaka till din blogg och som sagt- det vdumma vi säger kan vi inte be om förlåtelse för och kanske få såret att läka - men ärret finns kvar!

Av Kaela - 3 maj 2008 12:45

 

Bilden föreställer syskonbarnbarn



Jag har knappt torkat tårarna efter att tillbringat en stark halvtimme framför TV.n där jag sett reprisen av "Barnmorskorna"
Så underbart starkt av dessa familjer att bjuda så mycket på sig själv.

Och så denna enorma förvandling av den kämpande gråtande skrikande mamman som på en sekund sträcker armarna och tar barnet i famn med ett leende.

Absolut den starkaste "Nära-livet-upplevelse jag bara kan tänka mig.

Och jag blir mer och mer imponerad av oss kvinnor.

Vi är bra starka!!!!

Min mamma sa alltid att om männen skulle föda vartannat barn med kvinnan och kvinnan födde det första- ja då blev det aldrig mer än tre.



Av Kaela - 3 maj 2008 12:39

hej Eva!
Fin blogg du har.

Ja den historien har jag läst i flera bloggar och den är otroligt stark och tydlig.

Åsikter är som spikar- lätta att slå i men svåra att dra ur!
Kram till dig!


Ni som vill läsa en fin historia gå in på http://carpe-diem.bloggagratis.se/

och läs hennes inlägg den 10 april.

Av Kaela - 3 maj 2008 10:48



Men ändå
när det är som svårast
halt och slipprigt
och mörkret börjar falla
kanske bleknar målet....
Men
så plötsligt
en kvist knäcks
under Någons steg


Någon kommer mig till mötes



det är Han
som bryter mitt bröd
jag känner Hans närhet
och fylls med kraft
Kaela

Av Kaela - 3 maj 2008 10:37


Källa: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article342907.ab


DET HÄR GÖR OSS LYCKLIGA!

Arbete. Det är viktigt att man har ett arbete, lyckan kommer inte av att sitta och göra ingenting.

Aktiv fritid. Vi är gjorda för aktivitet, och det behöver inte vara lönearbete som gör oss lyckliga.

Utmaningar på rätt nivå. Vi behöver ha mål att sträva efter. När det vi gör är lagom svårt hamnar vi i känslan av flyt, det som kallas flow.

Bo i rätt land. Demokrati, välfärd och jämställdhet är bra. Sverige ligger bra till när man mäter lycka
Kärlek och vänskap. Relationer är viktiga, de kommer alltid högst i mätningarna.




OCH DET HÄR TROR VI GÖR OSS LYCKLIGA 

Pengar. En storvinst stökar om i livet och kan till och med göra folk olyckliga.

Prylar. Lyckan med dem varar inte länge.

Utseende. Forskningen visar att det spelar mindre roll än vi tror, med undantag för yngre kvinnor

Av Kaela - 3 maj 2008 10:33

 

Att intressera sig för vad andra tänker och gör är ofta en mer kraftfull form av uppmuntran än beröm.

***
Ett uppmuntrande ord under ett misslyckande är värt mer än timmar av beröm efter framgång.

***
Jag är inte rädd för imorgon för jag har sett igår och jag älskar idag.

***
Alla människor är färgade. Annars skulle man inte se dem.

***
Den som aldrig känner ångest saknar något som ingen kan vara utan: fantasi.

***
Det största fel du kan göra i livet, är att vara evigt rädd för att göra ett.

***
Att fruka kärlek är att frukta livet, och de som fruktar livet är redan döda till tre delar.
***
Om du verkligen längtar efter något, ha modet att satsa allt för att uppnå det.

***
Riktiga vänner är som stjärnor... Du ser dem inte alltid, men du vet att de alltid finns där för dig.
***

Vänliga ord är små och enkla att säga, men de ekar i oändlighet
***

Vänlighet är ett språk som den stumma kan tala och den döve kan höra

Av Kaela - 3 maj 2008 10:27


Om en droppe vatten var en kram
skulle jag ge dej havet
Om ett moln var en puss
skulle jag ge dej himlen
Och om kärlek var värme
skulle jag ge dej solen
Okänd poet

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards