Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Kaela - 14 maj 2008 08:49


Låt mig få vara en trotsig tonåring, jag kommer att bli vuxen.

Låt mig få skrika och springa min väg, jag kommer att återvända.

Låt mig få hitta en egen väg, jag kommer ändå att försöka.

Låt mig få deppa och vara sur, jag kommer att bli glad igen.

Låt mig få hitta mitt eget liv, jag kommer ändå att lämna er snart.

Låt mig få ha hemligheter, jag kommer att berätta dem sen.

Låt mig få prata när jag behöver det, jag klarar inte det här själv.

Låt mig få gå när jag är redo, men släpp mig inte helt.

Låt mig få komma igen och vara liten, jag vill inte alltid vara stor.

Av Kaela - 14 maj 2008 08:43


 


En långhårig ung man rusar in till barberaren, rycker åt sig en tidning och börjar läsa. Frisören förklarar sig redo att omedelbart ta hand om honom.

Den långhårige: Jag ska inte klippas. Jag måste bara gömma mig för farsan och det här stället är det sista han skulle tänka att söka mig på!

Av Kaela - 14 maj 2008 08:43

Ja vänner är kanske bland det viktigaste i livet.
Nåt att vara glad för-

Kram

Av Kaela - 14 maj 2008 06:33



Vänner....är viktiga.

Bry dig inte om att lära känna människor
försök bara vara sådan att människor vill lära känna dig.

Vänner är sådana ovanliga människor som frågar hur du har det
och sedan väntar att få höra ett ärligt svar.

Vänskap kan inte köpas för pengar.

Om du inte har något gott att säga om dina vänner
har du inte de rätta vännerna.

Skaffa dig vänner
innan du behöver dem.

Du vet inte vem som är din vän
förrän du behöver henne.

Vänskap är ett ansvar
inte en möjlighet.

Vänner talar med dig
när ingen annan vill veta av dig.

Till en vän ska man komma bjuden i medgång
och objuden i motgång.

Om man vill ha vänner
ska man vara villig att inte alltid hävda att man har rätt.

Den bästa spegeln är en god vän.

Man kan aldrig få en vän
om man väntar sig någon utan fel.

Vem som helst kan ge dig ett gott råd
men en sann vän ger dig en hjälpande hand.

Du får flera vänner genom att visa att du är intresserad av dem
än genom att försöka få dem att bli intresserad av dig.

En sann vän är den som inte bryr sig om att du har gjort bort dig.

En vän är någon man delar sin tystnad med.

Äkta vänner är som ädelstenar
värdefulla men sällsynta;
falska vänner är som höstens löv
granna men blåser bort med första vinddrag.

Av Kaela - 14 maj 2008 06:30

Under avdelningen Värdelöst Vetande kan vi idag berätta att någon har räknat ut vilket land i Europa som använder mest toapapper (!)På första plats med i genomsnitt 8,5kg/person kommer . . . Sverige!Du får dra dina egna slutsatser

Av Kaela - 14 maj 2008 06:28


Det viktigaste jag lärt mig
 under ett långt liv
 är att det enda sättet
 att få en människa pålitlig
är att lita på henne;
Och det säkraste sättet
 att få henne opålitlig
 är att visa misstro mot henne.
Henry L Stimson

Av Kaela - 14 maj 2008 06:19



Gräsen snärjde sig samman
föll i varandras armar,
började sammanflätas till valv som dolde bäcken.
Nedsänkt i sommarens klädnad
flöt den utan att höras,
glimmade bara fram likt en silverkedja.

I sommarens mitt var blomman sig själv,
hennes vingslag var sommar.
Från grodd till frö var hon på flykt
med röda vallmovingar.
Harry Martinsson

Av Kaela - 14 maj 2008 06:16



Större än behovet av gemenskap
är behovet av de rätta ensamheterna
de rätta viloställena
i själ och hjärta belägna.
Liksom när ett hjärta
vilar sig mellan slagen
så måste i världspulsen
någonting på hjärtats plats
leda all vila och gång.
Friden måste vara i världen
mitt ibland oss.
Ingenting får göras
till ett påskyndande mål
dit envar tvingas skynda
snubblande över sig själv.
Din yttersta framtid är given.
Den är din död och din grav.
Men livet har spång till en evighet.
Den är spänd inom dig
mellan inre stjärnor.
På den stiger din tanke
in till omvänt riktad resa.
Harry Martinsson

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards