Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Kaela - 16 maj 2008 23:09

 

Nu dags att be änglarna vaka över oss alla inatt!


Dotter med livskamrat kom från Stockholm och vi har ätit urgoda varma smörgåsar.

Lilla bebisen i dotterns mage har att döma av mammas ökade omfång vuxit duktigt sen vi sist såg!
Så spännande att veta att snart dyker en ny liten människa upp.

Pixie kom i början av mars - och denna lilla väntas 15 augusti.


Nu börjar jag tänka på sängen och riktigt längtar dit.

De sitter och kollar på matchen som jag inte klarar av att se.

Idrott är inte mitt intresse.




Av Kaela - 16 maj 2008 19:27


Idag sa en vän till mig i telefon att jag jobbar alldeles för mycket.

Ärligt talat har jag aldrig tänkt så.

Nu och då har ju en och annan varnat mig för den berömda väggen - men jag har alltid svarat att nog brukar jag hitta en dörr...

Men vännens påstående fick mig att  räkna ut i procent hur mycket jag faktiskt arbetar och kom fram till den nätta lilla summan av 120%
Då har jag ändå inte räknat in sådant arbete som ligger utanför
schemalagda tider och tillkommer lite då och då.
Minst ett par gånger i veckan.
120%!
Medger att jag blev lite chockad!

Men vilken tur tur då att jag har ett arbete som germig den glädje och styrka jag behöver för att orka.
Var jobbar man när man kan känna så kanske du undrar.
Kolla här:

www.frivilligcentralen.se


men kanske...kanske borde jag jobba liiite mindre.
Hur det nu ska gå till.

Behovet av mitt arbete är ju faktiskt egentligen ännu större!

Av Kaela - 16 maj 2008 19:16


 


Har du som de flesta av oss nån gång tänkt att så som ungdomar beter sig idag så har det minsann aldrig varit förr?
Skulle tro det ja!
Men men...om du läser följande citat så ser du att du troligtvis har fel.





Våra dagars ungdom älskar ly.

De uppträder ohövligt,

föraktar auktoriteter,

 har ingen respekt för äldre människor

och pratar när de borde arbeta.

De unga reser sig inte längre upp

när äldre personer kommer in i ett rum.

De säger emot sina föräldrar,

skryter på bjudningar,

glufsar i sig efterrätten vid matbordet,

lägger benen i kors

 och tyranniserar sina lärare."

Sokrates 470 före Kristus


Av Kaela - 16 maj 2008 18:54

Roligt att veta eva, att du jobbar med barn- på något sätt har jag gissat det.

Ja det är många barn som inte får den näringsrika jordmån de skulle behöva hemma så nog har skolan en oerhört stor betydelse- inte bara som lärosäte.
Och - ja - visst är galenskaparna härliga.

Kram

Av Kaela - 16 maj 2008 13:15


 



Människan formas av den jord hon växer i.
Stenig och karg eller varm och generös.
Den kärlek du ger ett barn
kommer att knoppas av sig,
blomma och ge frukt
under lång tid framöver.

Av Kaela - 16 maj 2008 13:08


En massa snö norrut och svalt och regnigt här.

Inga vidare utsikter för helgen.

Men håll ut- vädret tycks stabiliseras på en lite bättre nivå nästa vecka.


http://www.dn.se/

Av Kaela - 16 maj 2008 09:28



Jag tror att vi alla är helt ense om att bensinpriset är åt skogen för högt.

Visst ska vi se till att vi inte åker bil i onödan.

Med tanke på miljön.

Men då måste kollektivtrafiken byggas ut betydligt mera och betydligt bättre än idag.

Framtidsutsikterna för bensinpriset kan du läsa om här


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=770342&rss=1399

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards