Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Kaela - 19 maj 2008 22:22

 Säger godnatt med en söt liten dikt!


När du ska sova står världen stilla
Då dina ögonlock sluts tänds stjärnorna
När din suck av frid når mina öron tystnar fåglarna
Då du somnar ställer livet om sig till en ny epok
för dig, för mig, för alla andra
Dikt av sara Högendahl

Av Kaela - 19 maj 2008 22:19



Av Kaela - 19 maj 2008 22:14


Tack för att du gillade dikten anebettan- en sån där dikt som bara kom.
Tipsen har jag ibland fått själv- ibland lärt mig i "livets hårda skola"


Vita...så sant- inget dödstraff ger föräldrarna Engla tillbaka.
Angående barnporr så tror jag inte skylten i första hand avser barnporr på nätet även om det kan finnas.

Själv har jag faktiskt aldrig "råkat" på någon sådan sida...säkert bättre gömda än så.

Men vi kan ju veta om att någon samlar barnporr t.ex..och då är det skäl att slå larm.


Huset kommer eva....här

Kram till er alla tre!
Glad att ni finns!

Av Kaela - 19 maj 2008 18:44

En gång går vi

de allra sista stegen

en gång skils vi
för att inte mötas igen

EN DAG

hörs den sista
viskningen

fast vi inte vet det
just då

EN GÅNG

stänger vi dörren

för allra sista
gången

jag vet inte när

och det gör inte
heller du

MEN

det kommer alltid

att dröja kvar

ett sista leende
en sista smekning

och någonstans

bärs det vidare
av ömma händer....

Kaela

Av Kaela - 19 maj 2008 18:33


Nu närmar sig flyttdagen.

Med mindre än en månad till dagen D - då vi får nycklarna till huset...tur att vi inte är skrockfulla- för det är faktiskt fredagen den 13 juni.

Flytten startar dock inte förrän på lördagen den 14.

Jag riktigt längtar ut till huset nu.

I helgen som var flyttade föregående ägare ut.

Eftersom vi hade barn här från Stockholm som är illa nyfikna på huset så steppade vi omkring på tomten (eftersom avgående ägare tydligten inte var i huset) och kollade.

Härligt var det och så mycket blommor.
Denna vita rhododendronbuske som har lite lätt rosa i sig bland annat.

Jag råkar älska vita blommor så klart att jag då smälte direkt.

Och valde ut platsen där mina vita löjtnanshjärtan ska planteras.


Av Kaela - 19 maj 2008 17:52




Giuseppina Pasqualino di Marineo Giuseppina Pasqualino di Marineo eller Pippa Bacca  som hon kallade sig ville visa att människan innerst inne är god. Därför bestämde sig den italienska performance-konstnären för att lifta till Libanon.
Syftet var att visa att det gick att lita på människor och projektet skulle bli en manifestation för fred.
Men, igår hittades hennes kropp naken och skändad utanför Istanbul.

Tyvärr så får artiklar av detta slag mig att tappa tron på mänskligheten, men vi måste ju ändå leva i tron av att det goda kan segra.
Om vi tappar tron så var hennes offer förgäves.

Låt oss istället hylla hennes minne!

Hon vågade!!!

http://www.nowpublic.com/world/missing-italian-woman-artist-pippa-bacca-found-dead-turkey

Hot

Av Kaela - 19 maj 2008 15:03



Såg att advokaten Jan Kyrö har fått en massa hot för att han försvarar Anders Eklund, och vissa bloggare skriver att Eklund ska torteras och brännas till döds.
Detta gör mig mörkrädd, kan man skriva sådana saker så kanske man kan gå från ord till handling också.
Är det ett sådant samhälle vi vill ha?
Nej, inte jag i alla fall!
Dödsstraff gör oss alla till mördare.

Det Anders Eklund har gjort är en avskyvärd handling, men att döda honom ger oss inte Engla tillbaka!
Det vi borde kräva är straff som avskräcker, livstid ska vara livstid, annars så ska det inte heta livstid!
Och blir man dömd till vård på grund av psykisk sjukdom, så måste läkarna bli säkrare i sina bedömningar innan dom får friges.
Två läkare bör göra bedömningen och finns det tvekan så ska vården fortgå, det får inte vara som idag, att dom blir släppta och sedan begår nya brott!
Och den som har gjort sig skyldig till så fruktansvärda handlingar som Anders Eklund (vi måste ju komma ihåg att han mördade även Pernilla och idag utreder polisen något ytterligare mord som han bekänt) inte ska släppas ut i samhället igen över huvud taget.

Av Kaela - 19 maj 2008 14:41

Hej Sanna och eva!


sanna, ja faktiskt så är barnporr förbjuden. Den som ägnar sig åt sånt begår en straffbar handling.


Sant eva, det tar tid att bygga upp såväl vanor som ovanor - och Rom byggdes inte på en dag så man får ha tålamod när man ska "plöja åt andra hållet"


Kramar till er!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards