Direktlänk till inlägg 26 maj 2008

kanske har du läst den förr men den förtjänar flera läsningar

Av Kaela - 26 maj 2008 08:37

Ni har säkert läst den här lilla tänkvärda diktberättelsen förr.

Jag har gjort det i alla fall- och kom på att jag hade den på min gamla blogg som jag har stängt och som snart försvinner ut i cyberrymden - ville föreviga denna och dela den med er alla.


En gång för länge sedan, var ett barn färdigt att födas.

Det lilla barnet frågade Gud:
"De säger att du sänder mig till jorden imorgon, hur ska jag kunna leva där,
så liten och hjälplös som jag är?"

Gud svarade:
"Bland många änglar, har jag valt en åt dig.
Din ängel väntar dig, och kommer att ta väl hand om dig.

Det lilla barnet fortsatte:
"Men säg, här i himlen behöver jag inte göra någonting annat än bara skratta,
sjunga och vara lycklig.

Gud sa:
"Din ängel kommer att sjunga för dig och hon kommer att le åt dig varje dag.
Den kärleken kommer att göra dig väldigt lycklig.

Åter igen frågade barnet:
Hur ska jag kunna förstå vad människor säger mig,
då jag inte kan språket?"

Gud förklarade:

Din ängel kommer att säga de vackraste ord du någonsin
hört, och med mycket tålamod och omsorg kommer hon att lära dig att tala.

Men, vad ska jag göra om jag vill tala med Dig?" undrade barnet bekymrat.

Gud log och sa :
Din ängel kommer att knäppa dina händer små, och lära dig att be.;

Barnet funderade en stund, tittade upp på Gud med en bekymrad min.
Jag har hört att det finns många dumma människor på jorden, vem ska skydda mig?

Gud svarade:
Din ängel kommer att skydda dig med sitt eget liv.

Barnet tittade på Gud och sa:
Jag kommer att sakna Dig, och jag blir sorgsen då jag tänker på att jag inte
kommer att se dig något mer......

Gud sa med lugn stämma: "Din ängel kommer att
berätta om Mig för dig på många sätt, och jag kommer alltid att finnas vid din sida,
mitt barn.

Det infann sig en fridfullhet i himlen men sakta hördes
avlägsna röster från Jorden, varpå barnet skyndsamt frågade: "Gud, om det är
dags för mig att lämna Dig nu, kan du säga mig vad min ängel heter?

Gud svarade med ett leende:

Hennes namn är inte viktigt, du kommer helt enkelt att kalla henne för .......Mamma

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards