Alla inlägg den 1 juni 2008

Av Kaela - 1 juni 2008 19:49

Judinna ambassadör i ett arabland.

Är det inte goda nyheter?

Det finns så mycket sorgliga nyheter om förhållandet mellan judar och araber så jag måste ju bara ta med detta

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=154035

Av Kaela - 1 juni 2008 18:38

Ulla- så härligt att lilla Pixie kunde ge lite ny styrka till dig!

Blir glad att höra det!


eriande - du har så rätt- det finns gott om farliga personer ute i samhället idag!
Och säkert är det så att Mattias Flink kan klara sig bra om han inte får tag i alkohol.

Ha det så jättegott båda två!

Av Kaela - 1 juni 2008 17:53

Lena Katarina Svanberg har faktiskt skrivit en bok om Annika Östberg som heter "Sorgfågel".

Vi får följa Annika från hennes tidiga barndom som tillbringades till stor del hos hennes farföräldrar till hennes år i amerikanskt fängelse, där hon sitter dömd för två mord hon inte har begått. Romanen är mörk och händelserik, men genomsyrar mycket hopp och berättar hur man lär sig att bygga upp sig själv efter ett trassligt liv där ens omgivning går bort och man själv stundvis också vill dö
http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=Sorgf%e5gel&title=Sorgf%e5gel&fromproduct=False

Du kan köpa den här till - tror jag - lägsta möjliga pris .

39:- som pocket


Av Kaela - 1 juni 2008 17:45

ja Manne, Mattias Flink hör nog till de som har allra flest liv på sitt samvete i Sverige.
Vi har ju inte den regeln i Sverige att offrens anhöriga får uttala sig och deras uttalande påverkar fortsättningen.
I USA är det ju så, och det var ju det som avgjorde bland annat i varje fall, att Annika östbergs nådeansökan avslogs.
Schwarzenegger som är guvernör i den delstat där hon sitter fängslad hade vill inte heller några avsikter att bejaka nådesansökan.
Rätt eller fel.
Det är otroligt svårt att avgöra.
Jag vågar mig inte på det!
Jag känner starkt både för offren och deras anhöriga och de som har utfört ett fruktansvärt dåd under några minuter av sitt liv.
http://www.dalademokraten.se/Nyheter/Ludvika/2007/06/07/Gransen-for-det--humana-ar-passerad/

Av Kaela - 1 juni 2008 16:30




Du
leder mig
genom mörkret


håller min hand
med en ömhet


som fortplantar sig
genom hela min varelse


Tillsammans hittar vi nya stigar
som leder mot mål
jag aldrig
vågat närma mig
på egen hand


Jag är aldrig mera


rädd



bärs upp av
Din styrka


bor i Ditt ljus


som mörkret aldrig
mäktar släcka
Kaela

Av Kaela - 1 juni 2008 16:25

Ja "G"- det kan man fråga sig.

Det är fruktansvärt det han gjorde.
Men ändå kanske att han någon gång måste komma ut i samhället.

Jag tycker bara att det svåra är att veta om han idag är ofarlig- eller om det som ledde till att han dödade 7 människor kan hända igen.
Önskar dig allt gott!

Av Kaela - 1 juni 2008 15:08



Minns ni Mattias Flin och hans vansinnesdåd.

han sköt sju människor.
Nu vill han ha sitt livstidsstraff förvandlat till tidsbestämt straff.

Visserligen förstår man att den som gör något sånt som han gjorde inte är psykiskt frisk.
Men hur stor är sannolikheten för att samma sak skulle kunna hända igen?
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1315633.svd

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards