Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Kaela - 7 juni 2008 14:19

 

Igår kväll skickade jag en ängel
att vaka över dig men
den kom tillbaka tidigare än väntat så jag frågade varför och den svarade att änglar inte vakar över andra änglar...
Nyckelpigan

Av Kaela - 7 juni 2008 14:16

Ta emot
En gång blir jag den jag är.
Den jag är i din tanke med mig.
En gång---

Jag tänker mig att det står folk och säger:
vi har väntat på dig.

Men du,
du nöjer dig inte med att öppna dörren,
du ropar något om fest,
du kommer ut på trappan och ser dig omkring,
du är upprörd,
du springer mot mig,
du börjar leta i fickan efter något,
det är en näsduk,
du ska torka bort våra tårar, dina och mina,
jag ska få se dig.
1 Joh. 3:2

För dom som frågar
Vad kan du vara annat än famn
i denna förbannade värld med juveler på gripklorna
vad kan du vara annat än bröd själv
bland dom som bara vet hur stenar ser ut
och frågar om vin: vad är det?
Han har ju bara dina händer att uttrycka sig i
Han har ju bara din kropp att bli verklig i
som vinden har träden vill han ha dig
vad kan du vara annat än hans famn själv
för dom som frågar: hur är den.
Joh 15:12

Ta av dej dina skor
Ta av dej dina skor
skor är till för dom hårda
för framstegarna
Ta av dej och gå ut under
himlen
släpp dina förbehåll och lägg dom bakom dej
din verklighet har för små skor
den skyddar dej mot hemligheterna
Tro är kanske att våga
möta det som är annorlunda
glädje är kanske att vara med där
någonting händer
som är större än våra förbehåll
Gud är kanske en hemlighet
som Jesus avslöjar
Dan 2:28
Ylva Eggehorn

Av Kaela - 7 juni 2008 14:09

Jag hittade en så fin liten film/sång på Youtube om Los Christianos på Teneriffa - där vi var på semester förra året. Innan platsen "upptäcktes" av turisterna var den en vanlig liten fiskeby. Nu har det blivit en turistort, och stora hotell och liknande. Men man kan fortfarande hitta små "pärlor" under turistfernissan, om man söker sig bort från hotellområdena och strandpromenaderna lite. Och när man ser bilderna i den här filmen - från tiden innan turisterna, och från tiden när bara de första hotellen hade växt upp - så förstår man mer än väl varför folk en gång i tiden började resa dit. Det finns något tidlöst och vackert över det. Nu är det kanske inte så tidlöst längre - men fortfarande vackert.

Av Kaela - 7 juni 2008 13:41

javisst är katterna ursöta..och det där med färgerna är ju ganska intressant.

tack för att DU finns Ulla!

Kram

Av Kaela - 7 juni 2008 10:03

Massor av människor dör varje dag på grund av svält.

Vi klagar i Sverige över att matkassen blivit dyrare- och det har den.
Men de hutlösa priser som är i många delar av världen har vi inte sett här.

Ibland känner vi oss överväldigade av all den nöd som strömmar emot oss.

Människor dör i terror och krig- och av svält.

Och vi känner vår hjälplöshet.

Men här kan vi bidar med en liten slant- mätta något barn åtminstone!

http://www.wfp.se/?NodeID=42&k=160

Av Kaela - 7 juni 2008 09:59




Att möta Dig
var att möta
en ny insikt

Kaela


en insikt
som gav mig
en ny utsikt


ett nytt ljus
gav nya svar
på gamla frågor

Av Kaela - 7 juni 2008 09:57

eva. villken underbar sida du rekommenderade.

har suttit en lång stund (jag som borde packa) och bara skrattat.

www.svigsidan.com

Av Kaela - 7 juni 2008 09:54

En underbart glad nyhet!

Den svenska dykaren är funnen vid liv.
Det är ju underbart med glada nyheter.

Jag tror vi behöver många såna.

Undrar hur många depressioner har sin grund i alla eländes nyheter vi översköljs med varje dag?

http://www.expressen.se/nyheter/1.1189914/dykare-funna-vid-liv

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards