Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Kaela - 8 juni 2008 15:08


I may never see tomorrow; there's no written guarantee,
And things that happened yesterday belong to history,
I cannot predict the future, I cannot change the past,
I have just the present moment, I must treat it as my last.


I must use this moment wisely for it soon will pass away,
and be lost to me forever as part of yesterday,
I must exercise compassion, help the fallen to their feet,
Be a friend unto the friendless, make an empty life complete.


The unkind things I do today may never be undone,
And friendships that I fail to win may nevermore be won,
I may not have another chance on bended knee to pray,
And thank God with humble heart for giving me this day.
Kaela

Av Kaela - 8 juni 2008 15:07



Jag öppnar alla hjärtats grindar
låter ljus och kärlekskraft flöda in
Du tar min hand och säger:
-låt oss gå på upptäcktsfärd
göra husesyn i kärlekens boning....


jag andas och känner
hur allt pulserar av Din kärlek...


Du hörde min gråt i svarta natten
och kom med Din tröst
Du hörde min darrande fråga
- finns det någon
vars kärlek håller
för svarta nätter-


Du visade mig Dina händer och sa
jag känner alla dina frågor
jag har varit med dig genom alla svarta nätter
när du inte orkade längre
med alla taggiga frågor
var det i min famn du somnade in....


Under över alla under
i Din närhet
slår alla frostnupna rosenknoppar
ut i den ljuvligaste blom....
Kaela

Av Kaela - 8 juni 2008 14:49

Tack för att du gillar min blogg JoAnna!

Ja visst det är kul att läsa andras bloggar tycker jag också.

Just nu har jag för lite tid föratt läsa så mycket som jag skulle vilja!

 Kram och ha det gott!

Av Kaela - 8 juni 2008 14:39

Hej Vita- jag undrar hur du hittade parallelen till Carola:) även om jag anar:)

Ljusets hastighet och det där med att öppna munnen.


Javisst kan en överdrvien optimism bli galet- man kan ju tro att det går att flyga till exempel och hoppa från 12 våningar-ändå- livet har lärt mig att jag lever och mår bättre som optimist- även om jag tar ut svängarna ibland.

Men - jag tror inte vi får vingar - så länge vi har en kropp.

Ha det gott Vita

Av Kaela - 8 juni 2008 13:08

Varsamt far i bygd och mark

skada icke kådig bark

Riv ej björkens vita hud

stör med skrän ej skogens ljud.
Bort med skräp och matsäcksrester

städa efter er- ni gäster

I naturens helgedom

slövla icke blad och blom
Tänd ej eld- men om du tänder

släck var glöd i kol och bränder


Låt ock bli att simpelt rita

plank och vägg med kniv och krita

skona det som annans är

aktaallt som minne bär


Karl-Erik Forslund skriven 1915




Av Kaela - 8 juni 2008 13:02


 När det sista trädet är fällt
den sista floden förgiftad
den sista fisken fångadd
å först kommer människanupptäcka
att hon inte kan äta pengar

indianvisdom

Av Kaela - 8 juni 2008 12:59


Håll dina tankar positiva, därför dina tankar blir dina ord.Håll dina ord positiva, därför dina ord blir dina handlingar.
Håll dina handlingar positiva, därför dina handlingar blir dina vanor.
Håll dina vanor positiva, därför dina vanor blir dina värden.
Håll dina värden positiva, därför dina värden formar dina tankar & skapar din framtid.
Ur boken sant och sånt

Av Kaela - 8 juni 2008 12:24



  • Livet kan bara förstås baklänges, men måste levas framlänges.


  • Bästa sättet att spara tid
    är att använda den.
    •  Var uppmärksam på dina tankar - de kan bli sanna!
  •  Kinesiska ordspråk

  • Presentation

    Fråga mig

    144 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13
    14
    15
    16 17 18 19
    20
    21
    22
    23
    24 25 26 27 28 29
    30
    <<< Juni 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Gästbok

    Översätt bloggen

    Andras bloggar

    Läsvärda bloggar


    Skapa flashcards