Alla inlägg den 28 juni 2008

Av Kaela - 28 juni 2008 22:44

Godnatt till er alla fina bloggarvänner och besökare...


Av Kaela - 28 juni 2008 22:00



Fem saker jag skulle göra om jag vann 79 miljoner (som nån visst lär ha gjort)


Blev utmanad av vännen Kicki i ett mail....

mitt svar:


1. Skänka till cancerfonden.

2. Till Frivilligorganisationer.

3. till Amnnesty.

4. betala huset

5. och se till att barnen fick varsitt konto

 Nu utmanar jag


Ulla

Vita

Anna

eva

Erika

Av Kaela - 28 juni 2008 21:54

Ett brinnande ljus


 När jag var ung och fri i tanken och min fantasi inte hade några gränser,
drömde jag om att en dag förändra världen.
När jag blev äldre och klokare insåg jag att världen inte kommer att förändras
på grund av mig
så jag beslöt att begränsa mig till att bara förändra mitt eget land.
Men även det syntes vara en omöjlig uppgift.
 

På min ålders höst, i ett sista försök, nöjde jag mig med
att bara försöka förändra min familj,
mina allra käraste och närmaste, men ack,
inte heller detta gick som jag hade tänkt mig.
 

Och nu, när jag ligger på min dödsbädd,
inser jag plötsligt att om jag bara hade förändrat mig själv först
så skulle jag ha utgjort ett gott föredöme och kunnat förändra min familj.
Från deras inspiration och uppmuntran skulle jag därifrån
kunnat förändra mitt land och vem vet,
jag skulle kanske också ha kunnat förändrat världen”


Sägnen säger att följande text finns på gravstenen tillhörande en biskop,
begraven i Westminster Abbey i London.

Av Kaela - 28 juni 2008 18:54

Tack för påpekandet Gunilla- och det är klart man ska vara petig när det gäller kronorna- en krona kan ju vara grundstenen till en miljon:)
Boken är klart läsvärd och som sagt frakten är gratis om man orkar vänta nån extradag tydligen både på AdLibris och på Bokus.

Tack goa nanna för din fina hälsning.

En kram till er båda två!


Av Kaela - 28 juni 2008 10:10


Vi ska vara rädda
om varandra -
om vår vänskap
våra möten i visor
i ord och tankar
även de outtalade
det knappt medvetna
i ett stråkdrag
i ett hjärteslag
i en trasig värld

Vi ska vara rädda
om varanda -
rädda om livet
det icke födda
det sköra livet
som ska blomma
en sommarmorgon
och lägga sin krans
på vår längtans
dolda gravar

Vi ska vara rädda
om varandra -

Birger Franzen

Av Kaela - 28 juni 2008 10:02



Frälsningsarmen centrum i ny galleria.

Ganska skönt att tänka att det inte bara är hysterisk shoppinglusta som kan tillfredsställas i en modern galleria utan också våra inre behov.
Det känns tilltalande och jag hoppas planerna blir verklighet - inte bara i denna galleria i Sundbyberg utan i många gallerier.


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=154949


Av Kaela - 28 juni 2008 09:56


 


 Högst 7 minuter tar varje vigsel ´när kyrkoherden som också äger tre raggarbilar som han pular med i sin verkstad ska viga flera par påVästerås Power Big Meet i sommar.



http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1409287.svd

Av Kaela - 28 juni 2008 09:52



Enligt Europakonventionen får ingen öppna våra brev eller avlyssna våra telefoner – om vi inte är misstänkta för brott. Men genom den nya FRA-lagen kanskannas all mobil- och internettrafik som passerar Sveriges gränser. Oskyldiga samtal såväl som dunklare meddelanden.
Hoppas nu bara att någon drar denna lag inför Europadomstolen så att det verkligen blir prövat.

Jag har många vänner i andra länder och hur oskyldiga våra sms och mail och  än är vill jag inte ha dem kollade av kalla ämbetsmannaögon!


http://www.aftonbladet.se/debatt/article2768173.ab

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards