Alla inlägg under juni 2008

Av Kaela - 26 juni 2008 20:58

Helt ense med dig om att det är i det närmaste en lättnad att få veta att stor del av korven är vatten- efter allt man hört- bara det att vi får betala dyrt för det vattnet.


Ja, klart jag tycker Pixie är jättesöt, så är det ju bara!

Och hennes mamma som längtat länge - hon går fortfarande på små moln.

Och visst är det hemskt att det ska finnas barn som oroar sig över de porrsajter föräldrarna besöker.


Så roligt att se att du läser och att du kommenterar.

jag är inne på din blogg och gillar det du skriver...men kommentarerna fattas- ska försöka bättra mig.

Kram!

Av Kaela - 26 juni 2008 12:25

 

Livet är skönhet, uppskatta det

Livet är en dröm, inse det

Livet är en utmaning, möt den

Livet är en plikt, fullfölj den

Livet är en lek, lek det

Livet är en sorg, känn det

Livet är en sång, sjung den

Livet är en kamp, acceptera det

Livet är ett äventyr, riskera det

Livet är lycka, gör det till det

Livet är ett pussel, lägg det

Livet är möjligheter, anta det

Livet är en mission, fullfölj den

Livet är livet, lev det fullt ut

Okänd tänkare

Av Kaela - 26 juni 2008 09:12


Nu när bären börjar komma- om inte på de egna buskarna- så på torget kan det här vara en bra efterrätt att göra.


SMULDEG:
300 gram smör
1.5 dl strösocker
4 dl mjöl2 tsk bakpulver
1.5 tsk vaniljsocker
4 msk finhackade salta pistagenötter
250 gram riven mandelmassa

FYLLNING:
350 gram jordgubbar
2-3 tsk potatismjöl
Skär jordgubbarna i ca 4 bitar och blanda med potatismjölet.
Garnering75 gram riven vit choklad

GÖR SÅ HÄR:
Smält smöret och blanda med sockret.
Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och de hackade nötterna.
Vänd ned mjölblandningen i smörblandningen och rör den till en smulig massa.
Tillsätt den rivna mandelmassan och blanda väl så att det blir ganska småsmuligt
Placera ut formarna ca 22 st.
Lägg sedan i lite smuldeg, ca 1 msk.
Sedan lägger du i jordgubbsbitar och till sist smuldeg igen.

GRÄDDA i nedre delen av ugnen, 175 grader, ca 15-17 min, tills pajerna är vackert gyllenbruna.
Till sist strör du över lite riven vit choklad över de heta pajerna.
Detta serveras sedan tillsammans med vaniljgrädde, vaniljsås eller vaniljglass allt efter tycke och smak.
Av Kaela - 26 juni 2008 08:17


Att vara människa
Som ett värdshus
Varje morgon nya ankomster

En glädje, ett bryderi, en stilla eftertanke

Ögonblick av medvetenhet på oväntat besök
Välkomna och ta hand om dem alla

Den nattsvarta tanken, stråket av lycka, ovissheten
Möt dem i dörren med ett leende
Var öppen för vem som än kommer
Varje gäst bär på en gåva
Okänd poet

Av Kaela - 26 juni 2008 06:48


Morgonguld
på slott
och koja

Inramas
av frisk
lummighet

Smeks
och inandas
lätt bris

Energi
till dagen
ny
"Skogsstjärna"


Här kan du läsa mera av henne
http://www.poeter.se/poetHome.php?writerId=6727



Av Kaela - 26 juni 2008 06:45

Den billigaste semestern kanske också är den bästa!

Kanske ska vi gå in för att vila oss i form som artikelförfattaren här säger.

Vi stressar ju oss genom arbetsåret och det är otroligt lätt att semesetern blir stress också- för att hinna allt det där vi inte hinner och orkar under året.

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=154881

Av Kaela - 26 juni 2008 06:43

 Så här i grilltider har nog de flesta av oss ett paket korv på lut.

Men visste du att det mesta som grillkorven består av är vatten?!

 Undrar egentligen hur mycket vi konsumenter blir lurade!


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1403303.svd

Av Kaela - 26 juni 2008 06:39


 


Morgonen har grytt och det är vackert väder.

Solen skiner och jag hoppas den ska få fortsätta göra det.

Försöker hitta rutiner för morgnarna när jag nu har 2,5 mil till jobbet istället för 1 km.

Men eftersom min redan sommaledige man är så go och ställer upp och kör mig på morgnarna så går det riktigt bra.

Och jag har bara tre dagar kvar att jobba innan min semester börjar.

Det känner jag att nu behövs verkligen semestern som i år inte kommer att innebära så stora saker.

Jag är ju nästan borta hemma ännu- så jag behöver inte resa så mycket.

Något har vi tänkt att vi ska ge oss ut, men när var och hur vet vi inte ens.

En riktigt fin dag önskar jag er alla söta bloggvänner och besökare!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards