Alla inlägg den 3 juli 2008

Av Kaela - 3 juli 2008 21:23

Idag är jag så lyckligt lottad att jag har min son och hans söner här...vi har grillat, badat,. sparkat boll, kramats och busat....

Just nu säger de sig vilja stanna kvar när pappa åker- men vi får se hur det blir med den saken.

kanske kommer jag inte att logga in mera ikväll...just nu passar jag på medan de spelar kubb här ute på gräsmattan!

Om jag inte loggar in igen ikväll så vet ni varför!


Jag önskar er alla en riktigt




Av Kaela - 3 juli 2008 21:12

Först vill jag svara teodora.

Självklart ska barn fostras.

Det var inte riktigt det jag reagerade på.

Utan om barn får vara med eller inte.

Om ett barn beter sig ohyfsat och dumt är det för mig en sak som handlar om föräldraansvar att fostra.

Eftersom jag har l'rare i familjen så vet jag att just detta att många sumpat att fostra sina barn blir ett stort problem när barnen når skolåldern.

Men idag kan man uppleva att det helt naturliga obekväma med små barn att ta hänsyn till inte är populärt.

Och att barns skratt och stoj=naturlig lek, stör.

Det är det jag undrar över.

Och håller helt med kjell wasastjerna som säger att ljuden från lekande barn är rena musiken jämfört med de fyllevrål och liknande man måste lyssna till i en stad i dag.


De som har möjlighet att skaffa barnvakt gör nog det vill jag svara "småbarnsförälder" men om jag bjuder på middag VILl jag att man ska ta barnen med.
och uttrycker det också.
Givetvis är jag medveten om att det finns tillfällen när barn kanske inte har så kul och därför kan bli lite irriterade.


Ängeln emma verkar intressant...


och du Anna visst är det en fin påminnelse om att ta sig kvalitetstid med sina barn och att inte glömma att det finns föräldrar vars barn är sjuka, döda eller annat och att man är otroligt prioriterad som får ha sitt barn.


Ulla, det är en bra bok. Den är faktiskt ganska gammal...hittade den i en fasters kvarlåtenskap,.


tack alla för visat intresse!

Av Kaela - 3 juli 2008 14:36

Tydligen har varken Google eller Yaaho enligt denna artikel rent mjöl i påsen.

Särskilt när det gäller deras affärer i Kina.

Och det är klart att om hela västvärlden slutar googla för att pressa fram ett mera moraliskt beteende av de stora sökmotorerna då blev det en ordentlig påtryckning.

Jag har svårt att ha någon åsikt i frågan eftersom jag inte är tillräckligt insatt!


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=155156

Av Kaela - 3 juli 2008 14:30

Om inte barnen får ta plats när de är barn - om en småbarnsförälder ständigt ska känna sig ivägen - om vi inte inser att barnen är allas vår framtid - hur blir det då?

Jag såg en film häromkvällen- en slags sience fiction som handlade om att inga nya barn fötts på 18 år.

Av någon underlig anledning hade alla människor blivit infertila.

Och den absolut yngstes död medförde världssorg.

Den framtidsbilden var svart.

Men det går åt det hållet om inte barn och småbarnsföräldrar får ta plats!


http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_1428841.svd


Av Kaela - 3 juli 2008 14:28

Riksbankens räntehöjning drabbar alla med köpta bostäder...mer eller mindre, beroende på hur stora lånen är och beroende på hur stora inkomsterna äår.

En del drabbas hårdare än andra och står och undrar om de nu ska kunna bo kvar där de bor.

Visst är en höjning av styrräntan ett sätt att komma tillrätta med inflationen.

Men jag - som verkligen inte är samhällsekonom - kan ju inte låta bli att undra om det verkligen inte finns andra sätt.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2823471.ab

Av Kaela - 3 juli 2008 14:14



 

Du kommer att få en kropp.
Oavsett om du tycker om den eller inte kommer den att vara din under resten av ditt liv.

 


Du kommer att få läxor.
Hela perioden är en skola på heltid - den kallas livet.
Varje skoldag ger dig möjlighet att lära.
Vare sig du tycker att lektionerna är bra eller intressanta

 


Att växa är att pröva sig fram med hjälp av försök och misstag.
Varje misstag ger nya kunskaper.


 

Du kommer att få samma läxa tills du har lärt dig.
Den kommer att erbjudas i ständigt nya former tills den sitter.
Sedan kan du gå vidare till nästa.


 

Skolan tar aldrig slut.
Det finns ingen del av livet som är fritt från lektioner.
Du lär så länge du lever.


 

Där" är inte bättre än "här".
Så fort du kommit dit kommer du att se ett nytt "där".
Som, återigen, kommer att verka bättre än "här".

 


Andra människor är dina speglar.
När du älskar eller hatar något hos en annan återspeglar det bara något
som du älskar eller hatar hos dig själv.



Livet är vad du själv gör det till.
Du har alla medel och resurser som behövs
och du är fri att använda dem som du vill.
Valet är hela tiden ditt.

 


Du har själv svaret på alla livets frågor.
Du behöver bara se, lyssna och ha tillit

 


Du kommer att glömma alla dessa regler.


ur boken: Tänkt och sagt

Av Kaela - 3 juli 2008 14:08

Strömavbrott utestängde från bloggen...ja ja sånt händer..men man känner sig lite vilsen när man int ekomme rin.

Ungefär som om man stod utanför sin egen ytterdörr och saknade nyckel.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards