Alla inlägg den 6 juli 2008

Av Kaela - 6 juli 2008 23:27

En kall och regnig dag tillända.

Ingen önskedag i början juli. +13 grader varmt är inte mycket att "skriva hem om"!
Minst tio grader till borde det vara och strålande solsken.

Man väntar på sommaren hela långa mörka vintern...längtar efter värme och skäna kvällar i gemenskap med goda vänner på någon altan eller strand...så blir det egentligen grön vinter.

Imorgon eldar vi i vår kamin!


Men nu är dagen slut och kanske kan det vara någon grad varmare imorgon.

Hoppas kan man ju alltid!


Önskar er alla


Av Kaela - 6 juli 2008 20:59

Ska du köpa en diktbok så är Stefan Hammaréns "Melåhner o smörgromskrasse" ett gott val.
Denvisar på en jättekreativ kärleksdiktning, inte alls som vanliga sådana. Han förenar så många olika moment och sätt i sin uppvaktning. Otroligt fin att läsa med så många beståndsdelar och sin märkliga humor


Du kan köpa den här till ett mycket lägre pris än i bokhandeln.

http://www.bokus.com/cgi-bin/book_search.cgi?rewrite=no&XXXsearch_type=global&FAST=Mel%E5hner+o+sm%F6rgromskrasse&PRODUCT_GROUP=B&x=16&y=7

Av Kaela - 6 juli 2008 20:57



Hade jag fått vad jag aldrig fick så hade det gått som det aldrig gick.
Hade jag mött den jag aldrig mötte och hade jag skött vad jag aldrig skötte
och hade jag känt vad jag aldrig kände hade åtskilligt hänt som nu aldrig hände.
Ja, hade jag gått dit jag aldrig går så hade jag stått där jag inte står.

Alf Henriksson

Av Kaela - 6 juli 2008 20:54

En dag


när ordens melodi


får liv


ska dikten bli levande



En dag


när varje ord


är sagt i kärlek


är det inte längre någon


som behöver ha


sista ordet
Kaela



Av Kaela - 6 juli 2008 20:49

Ja siljahelene man kan verkligen undra vem som götr något så sjukt som att anlägga en brand i Bilogiska museet!

Egentligen är det kanske synd om människor med så lågt livsinnehåll och med så mycket märkligt inom sig att de måste rasera det som ses som värdefullt av andra människor.


Tack goa fina Erika för din jättefina kommentar till dikten "Lyckligast den som ger"
Du kan vara säker på att jag blev jätteglad.


En varm kram till er båda!

Av Kaela - 6 juli 2008 11:21


Jag var så dyster för jag hade inga skor

så mötte jag en man utan fötter.

Okänd

Av Kaela - 6 juli 2008 11:20




Jag är så trött på argumentet "majoriteten kan väl inte ha fel" eller "alla kan väl inte ha fel och du rätt". Majoriteten har mobbat och slagit ihjäl folk, majoriteten har bränt häxor och stenat kvinnor och män, majoriteten har förstört vår jordklot...

Av Kaela - 6 juli 2008 11:17


 


Glöm inte bort att komma ihåg,
att sitt goda minne tappar man, men goda minnen bevarar man.
Okänd

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards