Alla inlägg den 20 juli 2008

Av Kaela - 20 juli 2008 10:38

Finns det någon som är helt och hållet lycklig?

Man är bara lycklig under olika tillfällen, det är inget som består.
Det kan vara saker som att höra ett barn skratta, se en solnedgång eller att få kyssa den man älskar.
Den lycka man känt vid ett visst tillfälle kan man under korta stunder uppleva som en repris när man letar sig tillbaka i minnet.
Jag ser mig, på det stora hela, som en lycklig människa. Jag älskar min tillvaro - har en tro som bär också genom livets svåra passager -  jag har ett jobb som jag trivs med -  ett hem som jag känner mig hemma i -  en familj som jag älskar,  vänner att skratta med och min älskade som gör mig glad så fort han bara visar sig
. Ändå finns det sorg i mitt liv.

Människor som inte finns längre - att se barn lida- att gång på gång i mitt jobb stöta ihop med hur våra gamla har det , ja på jobbet möter jag också ofta mammor och pappor, oftast ensamma som dignar under det som borde vara en lycka - föräldraskapet. (www.frivilligcentralen.se)

Lycka betyder för mig att ta vara på de stunder som man känner sig riktigt lycklig, känna av i hela kroppen hur det känns.
man behöver det inför allt annat som möter.
Jag uppskattar saker och ting så mycket mer.
Efter att ältat denna fråga om lycka fram och till baka flera gånger har jag kommit fram till en slutsats. Det finns ingen människa som är konstant lycklig utan vi upplever bara små stunder av glada injektioner. Många söker lyckan, de jagar och jagar.
Jag tror att det handlar inte om att jaga lyckan utan att bara inse att den finns just där man befinner sig. Öppna ögonen - oavsett hur det är just nu.

Av Kaela - 20 juli 2008 10:31



Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar.
Svenskt ordspråk

Av Kaela - 20 juli 2008 10:25

Har vi inte kommit längre?

Detta handlar ju om de som leder vårt land.

Där har 11% av de kvinnliga politikerna blivit sextrakasserade av manliga kolleger och många av de kvinnliga politikerna upplever att det de säger inte leder nån vart.

Ska vi styras av män som sextrakasserar och osynliggör kvinnor?


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=155738

Av Kaela - 20 juli 2008 10:20

Vi jagar lyckan och tror att den ligger i att undvika smärtan...så aldrig har det funnits så många som går hos terapeut för kärlekssorg och liknande som idag.

Tänk om det är så att smärtan är en naturlig del av livet.

Nu tänke rjag förstås på den psykiska smärtan utan att alls förringa den.

Att vara olyckligt kär eller bryta upp en relation som givit mycket är tufft.
Men kanske är det där vi härdas att bli livsdugliga?
Läs vad Anna säger och berätta gärna vad du tror


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1466359.svd

Av Kaela - 20 juli 2008 09:44

Godmorgon önskar jag er alla med en stilla och vacker morgonsång

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards