Alla inlägg den 30 juli 2008

Av Kaela - 30 juli 2008 23:19

Önskar er alla en god natt...fina bloggarvänner och trevliga besökare med en godnattsång.

Sleep Tight!

Av Kaela - 30 juli 2008 23:17

Ja du har helt rätt i ditt inlägg...men jag vill tillägga en sak...när du säger att sex utanför äktenskapet oavsett det handlar om heterosexuell eller homosexuell kärlek så glömmer du att kyrkan i många fall vägrar homosexuella äktenskap.


Av Kaela - 30 juli 2008 19:46

"Nu går skam på torra land" brukade min gamla mormor säga när hon tyckte att något gick alldeles för långt.

Så avskyvärt att ge sig på en kyrka som öppnar famnen för människor som många andra kristna skyr som pest och paria- de homosexuella.

Jag gråter när jag läser detta.


I min Bibel står det:

Om jag talade både människors och änglars språk men inte hade kärlek,
vore jag endast en ljudande malm eller en skrällande cymbal.*
2 Och om jag ägde profetisk gåva
och kände alla hemligheter
och hade all kunskap,
och om jag hade all tro så att jag kunde flytta berg
men inte hade kärlek,
så vore jag ingenting.
3 Och om jag delade ut allt vad jag ägde
och om jag offrade min kropp till att brännas,*
men inte hade kärlek,
så skulle jag ingenting vinna.

4 Kärleken är tålig och mild,
kärleken avundas inte,
den skryter inte,
den är inte uppblåst,
5 den uppför sig inte illa,
den söker inte sitt,
den brusar inte upp,
den tillräknar inte det onda.
6 Den gläder sig inte över orättfärdigheten
men har sin glädje i sanningen.
7 Den fördrar allting,
den tror allting,
den hoppas allting,
den uthärdar allting.
8 Kärleken upphör aldrig.
Men profetiorna skall upphöra
och tungomålstalen skall tystna
och kunskapen skall förgå.
9 Ty vi förstår till en del
och profeterar till en del,
10 men när det fullkomliga kommer,
skall det förgå som är till en del.

11 När jag var barn,
talade jag som ett barn,
tänkte jag som ett barn,
och förstod jag som ett barn.
Men sedan jag blivit man,
har jag lagt bort det barnsliga.
12 Nu ser vi en gåtfull spegelbild,*
men då skall vi se ansikte mot ansikte.
Nu förstår jag endast till en del,
men då skall jag känna fullkomligt,  
liksom jag själv har blivit fullkomligt känd.

13 Nu består tron, hoppet och kärleken, dessa tre,
men störst av dem är kärleken.


Om vi som kristna glömmer kärleken då har vi nog inte mycket med Gud att göra.

Han som är kärlekens källa! 


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=156039

Av Kaela - 30 juli 2008 19:39


 

Suttit ute på min tänkarbänk  i kvällssolen och tänkt tillbaka på en underbar dag...min nästsista semesterdag!

Har haft en helt underbar dag med mannen i ditt liv...lång promenad...mycket prat...kärlek och delade tankar...god mat och en stund vid en underbar näckrossjö.

Där min fina goa make simmade ut och slet av en näckros för att ge mig.

Finare kärleksblomma har jag aldrig fått.




 

Av Kaela - 30 juli 2008 19:38



Alla vackra tankar i världen
väger mindre än en enda vänlig handling
Okänd tänkare

Av Kaela - 30 juli 2008 19:11

Det är
i det svartaste mörkret


i den tätaste dimman
som ljuset vaknar


för ett ögonblick
stannar allt


medan ljuset
växer i styrka


i gryningen


brinner


alla skuggor


Kaela

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards