Detta är så upprörande så man mår illa.
En sjuk person kanske med tal och/eller hörselhandikapp ska prata igenom sitt viktiga ärende/ekonomin under sjukdomstiden/ med en handläggare som har 193 sekunder till förfogande!!!!!!!!????????????
Ingen skugga över handläggarna. De är oskyldiga och har det helt klart jättetufft.
Men är det inte dags att i denna privatiseringens tidevarv- slopa den allmänna sjukförsäkringen och ge människor möjlighet att ta egna privata sjukförsäkringar - där de kan få hjälp och råd och stöd allt efter sitt behopv- samt ett mänskligt och värdigt bemötande...eller har någon annan något annat förslag...något måste göras. Det är i alla fall klart!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3354862.ab
HeLi
20 september 2008 12:13
Om vi skulle sluta upp med att finna oss i allting... sluta att gå ner på knäna hela tiden, våga stå upp för oss själva och därmed andra så skulle inte FK kunna skylla på direktiven från regeringen. Faktum är att om de skulle samtidigt som vi säga STOPP, Då skulle man kunna få till stånd en ändring. Har många kontakter med FK eftersom jag i mitt arbete måste det. En uppfattning som många har och som FK-handläggare ofta gömmer sig bakom är att de inte själva är en beslutsfattande person... så är inte fallet.
RF
20 september 2008 18:01
193 sekunder är en målsättning. Det är tiden under vilken man ska kunna få den hjälp man behöver. Det är ju inte troligt att samtalet kommer avbrytas efter 194 s. Man ska inte tro allt man läser i aftonblaskan. Snarare ska man inte tro på något man läser där, ingen vidare bra källa.
Tack för mig
eva
22 september 2008 19:46
Om jag ringer till Försäkringkassans kundtjänst och ber att få namn och telefonnummer till min handläggare, så är kundtjänstens personal tillsagda att ej lämna ut det. Eftersom jag är långtidssjukskriven så får jag ny handläggare med jämna mellanrum, utan någon som helst förklaring. Jag får brev med ett meddelande att X är nu min handläggare ocn nås på tel si och så. Om jag nu råkar ha bort detta brev så står jag där. Detta hände mig och Kundtjänsten vägrade att lämna ut namn och telnummer till min nya handläggare. Skrämmande! Klarar man inte av som handläggare på F-kassan att möta arga, irriterade, frusterade, sjuka, svikna kunder så kan de söka sig nya jobb. Självklart ska jag som kund hos F-kassan uppträda trevligt, men ibland brister tålamodet när man bara kopplas runt till den ena efter den andra och ingen kan ge något vettigt svar. En som varit med ett tag nu. Kram
http://carpe-diem.bloggagratis.se