Alla inlägg den 19 juli 2008

Av Kaela - 19 juli 2008 20:08

 

Sorg och glädje ?

människans lott.

När vi detta rätt förstått

blir färden trygg

i stort och smått.

Sorg och glädje: tråd för tråd

själens klädnad vävs av nåd,

ty i var flik av sorgens våd

gömmes glädjens silkestråd.


William Blake

Av Kaela - 19 juli 2008 18:26

Du är en blomma i asfalten
En våg på spegelytan


Du fick inte en enkel uppgift
men starka rötter har du
Jag ställde dig i öknen
men dina starka rötter
hittar underströmmarna


En snårig väg fick du att vandra
men jag lade skatter längs vägen
Ibland är vägen svår och snårig
dina steg blir trötta och tunga
men jag ser och jag vet
jag går framför dig
jag går bakom dig
och låter dig växa
mot höjderna
Kedjor ska inte binda dig
Inget vapen som smids mot dig ska vinna framgång....
Kaela

Av Kaela - 19 juli 2008 15:43



En ängel måste inte vara
fysisk för att röra vid dig.
Okänd tänkare

Av Kaela - 19 juli 2008 15:26


Jag påverkas av varje tanke jag tänker. Jag skapar den jag är och min värld med mina tankar. Jag är därför inte samma människa idag som jag var igår."
Kay Pollak

Av Kaela - 19 juli 2008 15:20

 


En spännande bok att läsa i hängmattan- eller inne i fåtöljen medan regnet slår mot rutan och vattnar gräset.
En flicka som kommer från skogarna, förvildad och omöjlig att få kontakt med.

Vem är hon- och vad är hennes öde-hennes förflutna?


Här kan du kolla var du hittar den billigast!

ISBN10: 9100118702ISBN13: 9789100118709

http://www.bokfynd.nu/


Av Kaela - 19 juli 2008 09:53

 Vi möter dem ibland
              de stjärnögda och stilla,
              som liksom sprider ljus
              på vägen där de går

              Bland alla som har brått
              och sliter och far illa,
              har dessa människor tid
              att sprida lite ro

                                     Det stjärnögda folk
                                     som anar mer än andra,
                                     att människans hemland
                                     är en himmel full av ljus

                                     Vi möter dem ibland
                                     och glömmer plötsligt stressen
                                     Vi värms av ögonblicket
                                     De ger oss av sin ro

                                         Ulla Wallerström


Av Kaela - 19 juli 2008 09:45

Och i USA har Kay Ryan utsetts till årets poet.

Jag tror inte vi har någon sådan utnämning i Sverige, men visst skulle det behövas.

Det finns så många jättefina poeter i vårt land.


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1353&a=805676


Här är en av hennes dikter

The fourth wise man

 The fourth wise man
disliked travel. If
you walk, there's the
gravel. If you ride,
there's the camel's attitude.
He far preferred
to be inside in solitude
to contemplate the star
that had been getting
so much larger
and more prolate lately -
stretching vertically
(like the souls of martyrs)
toward the poles
(or like the yawns of babies).

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards