Alla inlägg den 17 september 2008

Av Kaela - 17 september 2008 20:59

 



Stanna alla klockor, stäng av din telefon,
tysta hunden med ett ben där den gläfser i vrån,
täck över pianot och låt kistan bäras ut
till de sörjandes tårar och trummans förstämda salut.

Må flygplanens klagan betyga vår nöd
där de ristar sitt budskap i skyn: "Han är Död",
klä duvorna i kräppkragar på städernas torg,
låt polisen bära svarta handskar av sorg.

Han var mitt norr, mitt söder, mitt väst och öst,
min arbetsvecka och min söndagströst,
min dag, min afton, mitt tal, min sång;
jag visste inte att kärleken skulle ta slut en gång.

Stjärnorna behövs inte; blås ut varenda en.
Montera ner molnen och ta isär solen sen,
sopa ren skogen och töm haven på deras innehåll;
ty från och med nu spelar ingenting mer någon roll.

Wystan Hugh Auden, 1907-1973
Tolkning: Bengt Jangfeldt

Av Kaela - 17 september 2008 20:58

En extra kram till dig eva. Det behöver man när omständigheterna har vassa tänder och livsvindarna blåser snålt.

Kram och du- var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/15/954701-tack-for-avtryck-eva/


Av Kaela - 17 september 2008 20:54

Ja det är så sant att många människor lever i sin egen lilla kokong och ser inte att det finns så många möjligheter varje dag att göra någon annan glad.

Och sen är det ju det att egentligen är ju egoismen inblandad även här- för det finns ingenting som man själv blir så glad av som att göra andra glada.

Att lätta någons börda.


http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/17/957579-skandias-anstallda-far-arbeta-ideellt-pa-arbetstid/


Tack också för dina vänliga ord om min blogg.

Ha det gott och var rädd om dig!

Av Kaela - 17 september 2008 20:52

Ja visst kan det vara svårt att säga o men flicka är 13 eller 16 år...men jag tror inte mitt inlägg handlade så mycket om det som om detta att våra barn kan få kontakter i vilket vanligt chatrum som helst med människor som vill utnyttja dem sexuellt.

Det MÅSTE vi skydda dem emot.

 http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/17/957575-man-atalad-for-sexbrott-mot-barn/

Av Kaela - 17 september 2008 05:49

Detta låter ju verkligen perfekt- eller?

Nej, jag tycker inte det.
Som samordnare av frivilliga insaster på en frivilligcentral som drivs av en ideell förening (
www.frivilligcentralen.se) skulle jag vilja säga så här.

Det är ju jättebra för den som har behov av bistånd och hjälp av någon att den får det.

Men det är inte bra för den som ger hjälpen att det inte får vara den härliga gåva som jag ser frivilligarbetare ge dag efter dag utan ett öre i betalning, bara sina egna utgifter bestridda för resor till personen och liknande.

Det finns inga som mår så bra som frivilligarbetare!
Men om man får betalt genom sitt vanliga jobb uteblir ju "kicken" av att få ge något!


Av Kaela - 17 september 2008 05:46


 


Om du vill ha lycka för en timme - ta en tupplur

om du vill ha lycka för en dag - ge dig ut och fiska

om du vill ha lycka i ett år - ärv en förmögenhet

om du vill ha lycka hela livet - hjälp någon annan


kinesiskt ordspråk

Av Kaela - 17 september 2008 05:42

Det ruggiga är att denne man skaffat sina kontakter med barnen på internet.

Så nog gäller det för alla föräldrar och andra vuxna med barn i sin närhet att kolla deras internetvanor och internetkontakter.

Man kan ju inte skydda sig genom att spärra vissa sisor på familjens dator heller eftersom dessa personer tar sig in i olika chatrum som i och för sig är oskyldiga.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1732739.svd

Av Kaela - 17 september 2008 05:36

5 saker i min frys:

Mörkt rågbröd, frysta året o majs, kyckling, laxbullar, allt för mycket is.


5 saker i min garderob:

Långskjortor,svarta långbyxor, kjol, varm tröja, linnen


5 saker i mitt badrumsskåp:

Schampo, inotyolsalva, tandcreme, ansiktsvatten, plåster


5 personer jag utmanar vidare:

Camilla, eva, Frump,synne och alla andra som känner utmaningen

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards