Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Kaela - 29 januari 2009 19:53


 


Kom ihåg... ett lager damm skyddar träet inunder...

Ett hus blir ett hem först när man kan skriva

'Jag älskar dig' på möblerna.

Jag har tillbringat oräkneliga timmar med att STÄDA!

Det brukade ta mig 8 tim varje veckoslut att göra allt precis perfekt 'om någon skulle komma.'

Sen upptäckte jag en dag att ingen kom.
De tog vara på sina liv.

Så numera, när jag får besök känner jag inget behov av att ursäkta hur det ser ut i mitt hem.

Den som kommer är mera intresserad av att mötas än av mitt damm.

Livet är kort. Njut av det!

Damma om du måste!


Men vore det inte bättre att måla en tavla?

Av Kaela - 29 januari 2009 18:28

Ja Ulla...visst har hon blivit stor.

Helt otroligt att det lilla underverket snart fyller ett år.

Örvärk är inte kul, men nog uthärdas det lättar om man kan halvsitta och sova.

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/29/1333867-pixies-forsta-oroninflammation/

Av Kaela - 29 januari 2009 18:27

Precis.

Säkert insåg inte denna Anna, konstfackseleven vad hon gjorde riktigt.

Bra att det blivit rabalder omkring det.

Eller kanske inte.

Det kanske var det hon ville ha.

Kram

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/28/1330441-konstfackseleven-som-spelade-psyksjuk-polisanmald/

Av Kaela - 29 januari 2009 06:27



Här är ett foto på lilla Pixie som har sovit i sin sulky ett tag nu på grund av öroninflammation.

Om några dagar är hon 11 månader.


Av Kaela - 29 januari 2009 06:14


 


Bästa sättet att uppfostra barn 
är att skaffa dem goda föräldrar.
Erkki Melartin

Av Kaela - 29 januari 2009 06:08

Det är inte bränder som orsaker flest brännskador hos barn, utan olyckor i hemmet.

Heta drycker, strykjärn osv.
Det är lätt att säga att man aldrig ska fika med ett litet barn i famnen.

men svårgenomförbart.

Det vet jag som haft huset fullt av barn.

Sätter sig mamma så kommer det gärna en liten knatte och vill sitta i knä.

Men tänk efter: Hur varmt är ditt kaffe eller te?
Vad händer om barnet tar tag i koppen och får den heta drycken över sig.

Jag har sett det hända(bara tur att det aldrig hände mig) och den brännskadan tog tid att läka och orsakade den lille mycket lidande.

I denna artikel får du många tips om hur du ska skydda ditt lilla underverk från brännskada.

http://www.alltombarn.se/sakertrygg/skydda-ditt-barn-fran-brannskador-8-tips-1.21316

Av Kaela - 29 januari 2009 05:54

Många kristna lever idag som s.k privatkristna,.

Man tillhöär ingen församling.

Och om man har tillhört en församling så har man letat sig ur den.

Många därför att man upplever att det är för lågt i tak.

Någon kan uppleva att kyrkan bara bjuder en envägskommunikation. Framför allt gäller detta ungdomar.

Kan man vara kristen utan det stöd som kyrka och församling ger?

Ja, i varje fall finns det många som är det och det är ju ett bevis på att det går.

Något jag däremot tror är viktigt är kristna vänner.

Någon att samtala med.

Kanske är det samtalet som kyrkan har missat.
Och kanske är det för mycket Du skall och Du måste.

Att unga lämnar eller inte kommer in i gemenskapen är ju ett tecken på att det inte fungerar för dem.
Jag är ju inte ung precis. Men har också valt att stå utanför etablerad församling.
Även om denna artikel handlar om ungdomar så tror jag att det finns måna som hunnit en bit längre i livet som gjort samma val som de unga.

 http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=162312




Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards