Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Kaela - 1 mars 2009 19:54

Du undrar hur du ska svara på omröstningen om du dels tycker sjukvärden är bra och dels att du är rädd för nedskärningarna.

Ja eftersom man bara kan ge ett svar får du väl bestämma dig för vilket som ligger högst upp för dig!

ha det gott!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/03/01/1439058-har-du-fatt-mejl-fran-helpdeskteliacom-svara-inte/


Av Kaela - 1 mars 2009 19:48

Tack också för ett bra boktips..."Det var inte mitt fel" av Ann Heberlein.

Den boken har jag hört talas om. Och många har sagt att den är jättebra.

Så den får jag kolla efter nästa gång det är dags att skicka efter böcker från AdLibris, min favoritleverantör på nätet.

Glad att du tycker om min blogg.
Ja, hur jag hinner....jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det.

Jag har en morgonstund avsatt för att kolla media på nätet och då brukar det bli lite nyheter som slinker in i bloggen också.

Sen har jag ett huvud som är överfullt med grejor jag vill dela...hihi...gäller bara att komma ihåg var jag har det.

 Kramar och du var rädd om dig!




Av Kaela - 1 mars 2009 11:45


 


Jag har lärt mig att.. Pengar inte kan betala klass.
Jag har lärt mig att...
Det är de små dagliga grejorna som gör livet så spektakulärt.
Jag har lärt mig att...
Under allas hårda skal finns det någon som vill bli uppskattad och älskad.
Vad får mig att tro att jag kan?
Jag har lärt mig att.... Att ignorera faktum tar inte bort faktumet.
Ju mindre tid jag har på mig, ju mer får jag gjort.

Visa din vän hur mycket du bryr dig.

 Älska de du kan.

 Rör vid de du kan nå ut till.

 Låt de andra gå ....

Ur boken "Sant och sånt"

Av Kaela - 1 mars 2009 11:42


Ett lands största hopp ligger i barnens rätta fostran

 Erasmus

Av Kaela - 1 mars 2009 11:32


 Knäppingsborg!http://www.knappingsborg.se/

Ett mysigt nygammalt affärscentrum i gammal stil där kvalitet är ett honnörsord har nu varit öppet i Norrköping i två år.

Nu förbättras det med ytterligare en öppning.

Rekommenderar alla besökare i Norrköping en stunds avkoppling i detta köpcentrum.
Och givetvis alla Norrköpingsbor som ännu inte varit där.

http://www.knappingsborg.se/




Av Kaela - 1 mars 2009 11:09


Livsmedelsexperten Orla Zinck, tidigare chef inom livsmedelsmyndigheterna i Danmark uppmanar danskarna att köpa importerat kött, helst svenskt.

Med anledning av den höga halten av salmonella i det danska köttet.

Alltså- ingen mera dansk fläskfile  i min varukorg, oavsett hur mycket billigare den är än den svenska.

Salmonella är inte att leka med vem som än drabbas av det.
Och om den drabbar skörare personer med nedsatta krafter kan den mycket väl vara dödlig.

Men nog borde Danmark kunna komma tillrätta med detta och göra det snart.

Annars kommer det att ta tid att tvätta bort stämpeln av att det är riskfyllt att köpa danskt kött.

http://sydsvenskan.se/danmark/article416810/Danskt-flaskkott-fullt-av-salmonella.html



Av Kaela - 1 mars 2009 10:20


Bluffmej till Telia-kunder som uppger sig vara från Telia har drabbat många kunder.

Det som efterfrågas i mejlet är användar-ID och lösenord och det påstås att om man inte svarar på detta inom 7 dagar kommer ens konto att stängas.

Mejlen skickas från helpdesk@telia.com  och det är ju lätt att tycka att den adressen ser betryggande ut.

Man blir lite rädd när det tydligen är så lätt att komma över ett stort företags namn och adressregister.

För det är ju vad som måste ha hänt.

Hur mycket satsar banker och företag på idiotsäkra system.

Såna lär ju finnas, men är förstås enormt dyra.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/telia-varnar-for-bluffmejl-1.810282

Av Kaela - 1 mars 2009 09:54

Det är möjligt att dö av ett brustet hjärta.

En stor hjärtinfarkt kan förstöra delar av hjärtat så att det bokstavligen går hål.

Läs om kvinnohjärtan.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/mysteriet-med-det-brustna-kvinnohjartat-1.695947

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards