Alla inlägg under april 2009

Av Kaela - 28 april 2009 05:33

Exakt eva  - man undrar var framförhållningen finns.

De lärare som sägs upp idag kommer ju att behövas snart eftersom det dyker upp större barngrupper under kommande år.


Ha det gott eva och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/04/25/1617019-planera-larartatheten/

Av Kaela - 27 april 2009 15:57


Du är varmt välkommen att sprida budskapet vidare eva-marie

Det gör mig glad att du vill det!


Ha det gott och var rädd om dig.


http://kaela.bloggagratis.se/2009/04/24/1613317-hjartavtryck/



Av Kaela - 27 april 2009 12:38

Vad glad jag blir Gunilla att du vill sända detta vidare...tänk om den kunde få gå runt jorden mellan alla bloggare....

http://kaela.bloggagratis.se/2009/04/24/1613317-hjartavtryck/


Av Kaela - 27 april 2009 06:03


Möter den genomskinliga gryningen

i otålig väntan.

med trötta ögon

vet att
ljuset kommer
att tränga igenom


Natten
har aldrig sett

morgonens genomskinliga
ljus


men jag tror den anar
att jag är på väg
dit solen glittrar

genom regnet

jag lyfter ansiktet
mot himlen

och ler

Kaela

Av Kaela - 27 april 2009 05:54

Nu har hundra människor dött i Svininfluensan och den sprider sig.

Visst blir vi rädda.

Och det är kanske det allra farligaste - rädslan är värre än smittan säger DN:s

Karin Bojs.

Visserligen är en pandemi ett större hot för Sverige än en militär invasion säger hon också- men lugnar med att vi har beredskap.

Det är ju viktigt att inte nonchalera risken- men det är kanske ändå viktigare att behålla lugnet och ta en dag i taget.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/panik-ar-ett-storre-hot-an-sjalva-influensan-1.852542


Av Kaela - 27 april 2009 05:50


Att ha vänner betyder inte att du ska leva varje minut med dem, utan att veta att de alltid finns där för dig.

Josefine

Av Kaela - 27 april 2009 05:44



I hela världen finns det ingen som är exakt som jag.

Det finns personer som har vissa delar lika mig, men ingen är i sin helhet som jag.
Därför är allt som kommer från mig äkta mitt, därför att jag ensam valt det.
Jag äger allting i mig själv:
- min kropp, inberäknat allt som den gör;
- mitt psyke, med alla dess tankar och idéer;
- mina ögon, med alla de bilder de kan se;
- mina känslor, vilka de än kan vara, t e x ilska, glädje, besvikelse, kärlek;
- min mun, och alla de ord som kommer ut ur de, artiga, snälla eller elaka, riktiga eller felaktiga;
- min röst, hög eller mjuk;
- och alla mina handlingar, vare sig de är till för andra eller mig själv.
Jag äger mina fantasier, mina drömmar, mina förhoppningar, mina rädslor.
Jag äger alla mina triumfer och framgångar, alla mina misslyckanden och misstag.
Eftersom jag äger allt hos mig själv kan jag också bli väldigt nära bekant med mig själv.
Genom att bli det kan jag älska mig själv och bli vänlig mot mig själv i alla avseenden.
Jag kan då göra det möjligt för hela mig att arbeta för mina bästa intressen.
Jag vet att det finns sidor inom mig som  förvirrar mig och andra sidor som jag inte känner till.
Men så länge jag är snäll mot mig själv och tycker om mig själv, kan jag modigt och hoppfullt söka efter
lösningarna till det som stör och hitta vägar för att finna ut mer om mig själv.
Hur som helst, jag har mitt utseende och är på mitt sätt.
Vad jag säger och gör, och vad jag än tänker och känner i varje ögonblick, så är allt jag.
Detta är äkta och står för vem jag är i varje stund.
När jag senare ser tillbaka hur jag såg ut och gjorde, vad jag sade och hur jag lät, vad jag tänkte och kände, kommer vissa delar att visa sig inte ha varit så bra.
Men jag kan se bort från det som inte var så bra, och behålla allt det goda, och finna ut någonting nytt som ersätter det dåliga.
Jag kan se, höra, känna, tänka, prata och agera.
Jag har verktygen för att överleva, att komma nära andra, att vara produktiv, och att skapa mening och ordning på tillvaron utanför mig.
Jag äger mig själv och därför kan jag styra mig själv.
Jag är jag och jag är okej!


Virginia Satir

Av Kaela - 27 april 2009 05:34

Fler och fler ensamma flyktingbarn kommer till Sverige.

Bara 90 kommuner har sagt sig vara beredda att ta emot dem.

Eftersom ordet barn kan leda tanken fel tror jag man kanske ska säga att det oftast handlar om äldre barn - tonåringar.

Och det blir förstås en kostnad för den kommun som ställer upp.

Men inte ska 140 barn behöva sitta och vänta på att tas emot av någon kommun!?

Såå fattiga är väl ändå inte våra kommuner?
Inte ens finanskrisen är någon ursäkt anser jag.

Den kan dessutom inte ännu ha slagit igenom i kommunernas ekonomi men användas i alla möjliga sammanhang som en ursäkt.

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?ID=168957



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards