Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Kaela - 1 maj 2009 11:48



Just nu


är det din stund
på jorden


du bär ett arv


som du en gång
ska ge vidare
till framtiden


Så handskas varsamt


med din stund
på jorden


Kaela

Av Kaela - 1 maj 2009 11:30



Varje ålder har sina fördelar,
man upptäcker dem bara för sent
Pablo Casals

Av Kaela - 1 maj 2009 11:15

Jag gav dig livet, men jag kan inte leva det åt dig.
Jag kan lära ut saker, men jag kan inte lära dig det.
Jag kan ge dig anvisningar men jag kan inte finnas till hands för att leda dig.
Jag kan ge dig frihet men jag kan inte räkna mig något till godo för detta.
Jag kan ta dig till kyrkan men jag kan inte ge dig tro.
Jag kan lära dig att skilja på rätt och fel men jag kan inte ta dina beslut.
Jag kan köpa användbara kläder åt dig men jag kan inte ge dig en god innersida.
Jag kan ge dig råd men jag kan inte bestämma åt dig.
Jag kan ge dig min kärlek men jag kan inte tvinga den på dig.
Jag kan lära dig att dela med dig men jag kan inte göra dig osjälvisk.
Jag kan lära dig respekt men jag kan inte tvinga dig att hedra någon.
Jag kan ge dig råd om vänskap men jag kan inte välja vänner åt dig.
Jag kan ge dig råd om sex men jag kan inte hålla dig renhjärtad.
Jag kan berätta om livets villkor för dig men jag kan inte bygga upp ditt rykte.
Jag kan berätta om starka drycker för dig men jag kan inte säga "nej" åt dig.
Jag kan varna dig för droger men jag kan inte hindra dig från att använda dem.
Jag kan lyssna på dina högtflygande planer men jag kan inte nå dem åt dig.
Jag kan lära dig om vänlighet men jag kan inte tvinga dig att vara vänlig.
Jag kan varna dig för synd men jag kan inte göra dig syndfri.
Jag kan be för dig men jag kan inte få dig att gå Guds vägar.
Jag kan lära dig hur man ska leva men jag kan inte ge dig evigt liv.
Jag kan älska dig med en villkorslös kärlek under hela mitt liv ... och det ska jag.

   

Av Kaela - 1 maj 2009 11:03

Om du tror du blivit smittad av svininfluensa- ÅK INTE TILL AKUTEN!


Här kan du läsa om dels hur du skyddar dig och dels vad du ska göra om du tror att du smittats eller har insjuknat.


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2807499.svd


Eftersom folk nu insjuknar i Tyskland är det självklart realistiskt att tänka sig att vi snart har de första fallen i Sverige...och visst...vi hoppas att det inte händer mig.

Då är det tur att vi inte bara behöver hoppas.

Vi kan göra vissa saker för att förhindra att bli smittade.

Och om vi tror vi blivit det - förhindra att andra blir det.


Av Kaela - 1 maj 2009 11:03

Om du tror du blivit smittad av svininfluensa- ÅK INTE TILL AKUTEN!


Här kan du läsa om dels hur du skyddar dig och dels vad du ska göra om du tror att du smittats eller har insjuknat.


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2807499.svd


Eftersom folk nu insjuknar i Tyskland är det självklart realistiskt att tänka sig att vi snart har de första fallen i Sverige...och visst...vi hoppas att det inte händer mig.

Då är det tur att vi inte bara behöver hoppas.

Vi kan göra vissa saker för att förhindra att bli smittade.

Och om vi tror vi blivit det - förhindra att andra blir det.


Av Kaela - 1 maj 2009 10:48

Kaos i tågtrafiken till och från Stockholm i helgen.
Allra värst är att vissa tåg kommer att avgå TIDIGARE än utsatt tid.

Vad händer då med de resenärer som inte sett detta i media och kommer till den utsatta tiden?
Vissa frågetecken kan man allt sätta ut varför SJ och SL valde en helg till att göra dessa  signalsystemet???

Är det verkligen färre resande på helgerna?

http://www.dn.se/sthlm/tagtrafiken-i-stockholm-stangs-av-1.854416


Av Kaela - 1 maj 2009 10:46

Om du ser en massa motorcyklar i Stockholm den 1 maj så är det inte Hells angels utan snarare Heavens angels.

Kristna motorcyklister ska köra  en böne-kortege sju varv runt Stockholms innerstad den 1 maj, samtidigt som de ber för Sverige och svenskarna.

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=169204

Av Kaela - 1 maj 2009 10:43

Muslimer och kristna bildar nätverk för att få till ett lugnare Rosengård.

Ett mycket gott initiativ anser jag.

Alla goda krafter måste gå i förening för att motarbeta våldets och ondskans destruktiva krafter.

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=169332

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards