Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Kaela - 20 maj 2009 19:24

Någon har sagt att inga nyheter är goda nyheter- och tyvärr är det ofta sant när det gäller media (även om jag tycker jag sett en liiiten förbättring)

Så kul att du är på gång med något liknande tillit Elisabeth !

Vi behöver en uppsjö av positiva nyheter!!!!

 Ha det riktigt gott och njut av helgen!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/20/1690444-tillit-glada-nyheter/

Av Kaela - 20 maj 2009 19:21

ja visst stavade du ditt namn fel...men man kommer rätt iallafall om man klickar på det Elisaeth

Det är ingen lätt lärdom detta med att våga misslyckas...trots att det är enda vägen till framgång...

 Ha en riktigt skön helg.

http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/20/1690448-vaga-beratta-att-jag-misslyckas-ibland/

Av Kaela - 20 maj 2009 13:18

I skolan har man inte resurser att ta hand om de begåvade barnen.

De lämnas oftast åt sitt öde i tron att ett begåvat barn alltid klarar sig.

Vilket verkligen inte stämmer.

Det barn som har en särskild eller större begåvning behöver utmaningar för att kunna se sin skolgång som meningsfull, annars förvandlas de lätt till stökiga och utagerande barn.

Har vi verkligen råd att hantera våra begåvningar på det sättet?

http://vlt.se/asikter/ledare/1.457441

Av Kaela - 20 maj 2009 13:16

Nej, Rebecca, jag hade inte sett att jag blev citerad i DAGEN!

Kul att du var uppmärksam.

Kramar/mammie


http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/18/1684440-curt-kommer-att-fattas-manga/

Av Kaela - 20 maj 2009 05:57


Den du inte vill att andra ska göra mot dig, det skall du inte göra mot andra. Det är hela Läran. Allt övrigt är kommentarer. Gå nu och studera den.
Hillel

Av Kaela - 20 maj 2009 05:39

Om du liksom jag tycker om glada nyheter kan du läsa många här:

http://www.tillit.info/

Av Kaela - 20 maj 2009 05:35

103-åriga Astrids önskan uppfylld.

Nu kommer Johanna 22 år till henne och läser tidningen som hon int ekan göra själv på grund av att hon inte ser.

Jag blir så jätteglad när unga människor upptäcker att en stund av deras tid kan vara av oändlig betydelse för en medmänniska.

Ser att ungdomarna börjar få upp ögonen för detta med volontära tjänster.

Frivilligarbete måste inte betyda att jag reser utomlands och jobbar på barnhem eller liknande.

Behovet finns runt hörnet.

Gläds över att vi får allt flera unga på www.frivilligcentralen.se där jag arbetar som samordnare.

Och att jag i princip varje dag får höra positiva utlåtanden från dem om hur de upplever detta att möta någons behov.


http://sydsvenskan.se/malmo/article432821/Astrid-Larssons-onskan-om-tidning-uppfylld.html

Av Kaela - 20 maj 2009 05:23

Nio av tio ungdomar anser att deras kompisar dricker för mycket!

Betydligt lättare tydligen att se hur det är med ens kompis i den frågan.

I och för sig är det bra att man ser att kompisarna dricker för mycket.

Kan ju vara första steget i insikten hur man själv har det.

Nu kan man få hjälp att gå hem innan det går över styr.

Festcoachen.

Ett förinspelat meddelande talar om att nu är det dags att gå hem.

Sedan kan jag int elåta bli att undra om ungdomar dricker för mycket för att vi - deras vuxna förebilder gör det.

Kanske gäller det gamla uttrycket: "Barn gör inte som du säger, de gör som du gör" även här.

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=170625

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards