Alla inlägg under maj 2009

Av Kaela - 29 maj 2009 05:42

Vi vill stödja alla familjer, säger Emma Henriksson, kristdemokraternas familjepolitiska talesperson.

Självklart är det så att om man stöttar en slags familjebildning måste man stötta alla.

Annars hamnar man i en underlig situation.

Familjer är viktiga.

Det är där barn växer upp och lär sig fungera med andra.

Så att INTE stötta vissa typer av familjer är mobbning.

Och kan dessutom i värsta fall leda till mobbning av barnen i skolan till exempel.

Vi lever i ett mångkulturellt samhälle även när det gäller familjebildningen och det betyder att alla familjer ska ha rätt till samma stöd.

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=171196

Av Kaela - 29 maj 2009 05:33

Gullan Avci från Folkpartiet vill förbjuda slöja i skolan.
Först och främst tror jag att förbud är något man ska vara väldigt försiktig med.

Och dessutom är det ologiskt att förbjuda en religiös symbol men inte en annan.

Många bär kors idag ( även om jag nog tror att många bärare av dessa kors inte alls är kristna bekännare)  och om vi förbjuder slöja måste vi ju i konsekvensens namn förbjuda även dessa smycken.

Eller T-shirts med kristna budskap.

Annars blir förbudet en förföljelse och det ska vi verkligen akta oss för.

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=158537

Av Kaela - 29 maj 2009 05:31

Nej det är helt rätt...men Berit, jag har inte påstått att man klarar allt i detta inlägg!!

Jag har sagt att man inte ska sätta begränsningar för sig själv och att varje människa är speceill och unik.

Och det står jag för - varenda bokstav!

Ha det gott Berit och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/26/1707068-du-vet-val-att-du-ar-speciell-och-unik/

Av Kaela - 28 maj 2009 15:06

Det är Mors dag på söndag!

Funderar du på hur du bäst ska kunna uppvakta din mamma.

Jag tror att hon skulle bli glad för ett Mors Dags kort som säljs för kampanjen Rädda Mammorna.

Detta kort visar mamma att du älskar henne.

Men det ger också en annan mamma, skydd, vatten, mat och vård,



http://www.newsdesk.se/pressroom/roeda_korset_stockholm/pressrelease/view/mors-dag-kort-raeddar-en-mamma-296647

Av Kaela - 28 maj 2009 14:04



Igår var jag i Stockholm och lyssnade till inspirerande talare och talade själv en stund om den Ideella sektorn på SKL (Sveriges Kommuner och Landsting)

Efteråt kom det allra bästa för då träffade jag mina två dötttrar och deras små underbara töser.

Pixie som blir  15 månader snart och Linnea som blev 9 månader igår.

Visst är de underbara.

De gillar varandra jättemycket.... som ni kan se av bilden!

Av Kaela - 28 maj 2009 13:49

Hej Egon S !

Kollade in på din blogg och det första du skriver om är att du gillar att ta dig en grogg på helgerna.

Tänk vilken tur- att just du inte hade den genen som gjorde att denna enda grogg några gånger gjorde dig till missbrukare.

Vi som inte har hamnat i detta svåra- låt oss önska dem som är där det allra bästa.

Och framför allt - låt oss önska dem hjälp att bryta sitt missbruk!!!!

 Jag avslutar med ett indianskt ordspråk:

"Döm ingen förrän du gått i hans mockasiner ett par mil!


Ha det gott och unna dig själv och alla andra det allra bästa!

 http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/28/1713144-missbrukarvarden-maste-bli-battre/


Av Kaela - 28 maj 2009 13:44

Så underbart sant...det behöver alla tänka på.

Stor kram Gunilla- och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/26/1707026-dagens-kloka-ord/

Av Kaela - 28 maj 2009 13:41

Tyvärr kom jag inte in på adressen, Gunilla

Denna änglabild fick jag i ett mail av en vän för några år sedan och den är en av mina absoluta favoriter också.

Den säger så mycket om vänskap.

Stor kram och ha det gott!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/27/1710036-jag-skickade-dig/


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards