Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Kaela - 17 juni 2009 05:58

Om jag ska önska dig
det bästa


då önskar jag dig inte
ett liv utan sorg


jag önskar dig
att ditt arbete


ska ge dig tillfredsställelse


jag önskar dig innerligt
välsignelsen


att det ska spira
i dina fotspår


så att de som kommer efter
kan äta sig mätta


jag önskar dig


bröd till din kropp
och din själ


och att blommorna inte
ska saknas


mellan grästuvorna
längs vägen du går


jag önskar dig
att vara som ett träd



som sträcker rötterna
mot bäckens flöden


att slippa törsta
utan leva i flödet


jag önskar dig humor
och nåden
att förstå ett skämt


så att du får le
och ge ditt leende vidare


inte att du ska få tillbringa
ditt liv
ostörd av människor


men att din själ
får vara ett stilla vatten


för någon


att spegla sig i


jag önskar dig
att kunna bortse


från oförrätter
och dumma människor


och så vill jag önska


dig ögon som ser
när du möter ett under....


Kaela

Av Kaela - 17 juni 2009 05:42

En busschaufför som fått nog drog in en snöbollskastande pojke i bussen.

Tingsrätten ansåg det som olaga frihetsberövande.

Hovrätten bedömer att busschauffören hade rätt att föra in pojken i bussen.

Jag är inte helt insatt i det som hänt men jag förstår av det jag läser at tett gäng ungdomar kastat snöboll mot bussen.

I sig kanske det inte låter så allvarligt...men tillräckligt många snöbollar mot vindrutan kan ju ställa till en allvarlig trafiksituation geno mat tchaufförens sikt försämras.

Dessutom behövs det civilkurage när barn och ungdomar gör dumma saker.

Att våga sätta ner foten.

Förhoppningsvis lär det en och annan ungdom att deras uppförande inte är godkänt.

Och om de saknar erfarenhet att överblicka konsekvenserna av sitt handlande kan de ju på det sättet få det klart för sig.

Därför är den här domen viktig!

Vi måste som vuxna få markera för unga att de handlar fel.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/busschauffor-fick-haffa-snobollskastare-1.893085


Av Kaela - 17 juni 2009 05:30

Henry Ascher, ordförande i Svenska barnläkarföreningens arbetsgrupp för flyktingbarn anser att Migrationsverket inte tar till sig de läkarutlåtanden som  görs.

Det är allvarligt isåfall.

Men egentligen inte så oväntat med tanke på att samma sak ofta (vad jag förstår) händer när det gäller läkaruntyg för sjukskrivna.

Man nonchalerar behandlande läkare och går emot läkarens föreskrifter.

Om det sätts i system så har vi en skendemokrati och det är nästan värre än öppan icke-demokrati.

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=172514

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards