Alla inlägg den 20 juni 2009

Av Kaela - 20 juni 2009 14:22

Nej Johanna  det är inte flera som dör av fetma eftersom halva jordens befolkning svälter...men var och en är en för mycket....

Fin blogg du har...

http://kaela.bloggagratis.se/2009/06/20/1776537-aldrig-forr-har-det-funnits-sa-manga-hungriga-i-varlden-som-idag/

Av Kaela - 20 juni 2009 12:08

Jag bryr mig inte om vem du arbetar med.

Jag vill veta vad du längtar efter, och om du vågar göra det ditt hjärta drömmer om.


Jag bryr mig inte om hur gammal du är. Jag vill veta om du är villig att riskera allt för kärleken, för dina drömmar, för det äventyr det innebär att leva.


Jag bryr mig inte om i vilken postion planeterna står i förhållande till dina stjärnor. Jag vill veta om du känt sorg, om livets motgångar gjort dig öppen eller om du krympt ihop och slutit dig av rädsla för kommande smärta.


Jag vill veta om du kan nalkas smärta- min eller din egen - utan att försöka gömma den, förminska den eller fixa den.

Jag vill veta om du kan nalkas glädjen - min eller din egen - om du kan dansa vild av lycka som fyller dig ända ut i fingerspetsarna utan att bekymra dig om att vara försikt eller realistisk och utan att tänka på vilka begränsningar det ligger i att vara människa.


Jag bryr mig inte om ifall historien du berättar är sann.

Jag vill veta om du kan göra någon annan besviken för att bli sann mot dig själv.

Om du kan uthärda anklagelser om svek utan att svika din egen själ.

Jag vill veta om du kan vara trogen och pålitlig.

Jag vill veta om de kan se skönheten även i en grå dag.


Jag bryr mig inte om var du bor eller hur mycket pengar du har. Jag vill veta om du kan stiga upp efter en natt fylld av ångest och förtvivlan, då du är trött ända in i märgen och ändå kan göra det som måste göras.


Jag bryr mig inte om med vem eller vad du har studerat.

Jag vill veta vad som bygger upp dig inifrån när allt annat faller sönder.

Jag vill veta om du kan vara ensam med dig själv och om du tycker om sällskapet som ensamheten bjuder.


Jag bryr mig inte om vem du känner eller hur det kommer sig att just du är här.
Jag vill bara veta om du kan stå mitt i elden med mig utan att rygga tillbaka.

 Från en vän på en annan sajt


Av Kaela - 20 juni 2009 11:59

Att gå genom livet och underskatta sig själv

är som att köra bil med handbromsen åtdragen.

Okänd tänkare

Av Kaela - 20 juni 2009 11:51

Det är dags att plocka fram borderbågen och virknålen igen.

Det är verkligen inne att handarbeta.

En bra renässans tycker jag- den som handarbetar mår bra och lär sig fördelen med långsamt framåtskridande.

Jag stod just häromdagen och strök en handduk som mormor vävt och broderat sina initialer på och undrade över vad mina barnbarn ska minna mig igenom.

Den nygamla handarbetsivern kallas craftivism.

Men oavsett vad det kallas- kanske är det samma längtan som får dagens unga tjejer att sätta sig ner och handarbeta som ledde mormor till vävstolen och satte brodernålen i hennes hand.

 http://www.dn.se/kultur-noje/konst-form/virknalens-revolution-1.891981


Av Kaela - 20 juni 2009 11:38

Aldrig förr har det funnits så många hungriga och svältande människor i världen som just nu.

När jag läste detta skämdes jag för det överlastade bord jag satt vid igårkväll, för mitt överfulla kylskåp och för att jag deppade häromdagen för att jag inte hade råd att köpa den klänning jag helst ville till ett bröllop!

Vilka lyxproblem vi har- vi som kan fråga vad ska äta och mena vilken meny ska vi välja- istället för att behäva fråga...vad ska vi äta- och mena, var får vi tag på mat idag så vi slipper vara hungriga!

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=172687

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards