Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Kaela - 23 juni 2009 08:39

Linda Unger och Lisa Persson gick ner 50 kilo tillsammans efter att ha gått kbt-kursen i viktminskning baserad på den så kallade Stahremetoden.

Hjälp fick de på Rättviks vårdcentral.

Det är väl en av de viktiga delarna av viktminskning.

Att få tillgång till medicinsk kontroll medan man går ner.

Det handlar om att ta reda på vad man äter och varför man äter.

Bland annat genom att väga maten.

Låter befriande att man kan gå ner i vikt s.a.s naturligt istället för att använda en massa mer eller mindre kontrollerade piller som vi egentligen inte vet vad de gör med vår kropp i övrigt.


http://www.dn.se/nyheter/sverige/det-daliga-samvetet-forsvann-med-overvikten-1.463992

Av Kaela - 23 juni 2009 06:02

Vill du dela min glädje så följ mig. Vill du dela min sorg så gå.
Ty sorgen är endast min egen, men min glädje den räcker för två.
okänd tänkare

Av Kaela - 23 juni 2009 05:39

Nu gäller det att sommaren blir riktigt varm och torr.

Med det regniga och fuktiga försommarvädret har fästingarna frodats och dessutom hotas vi av en ny sorts fästingar, betydligt farligare. Den sibiriska fästingen.

Det finns ju möjlighet att vaccinera sig om man är särskilt känslig eller rädd för att drabbas av fästingar. Eller vet att man vistas mycket i marker där den förekommer.

Något dyrt tycker jag.

Tror mig minnas att jag sett en prisangivelse på 350:-

Men jämfört med att insjukna i TBE är det ju en låg kostnad.

Så nu- värme och torka, tack!


http://www.dn.se/nyheter/sverige/farligare-fasting-pa-vag-1.896183

Av Kaela - 23 juni 2009 05:30

Som barn hörde jag talas om prästen som fick plockas upp av någon församlingsbo ur diket på lördagskvällen och sedan predikade så folk grät i kyrkan på söndagsförmiddagen.

En histora har jag tänkt- men nu läser jag att alkoholism bland präster är ett av de problem som man gärna skjuter under mattan.

Förstås!

Det är ju inget som någon över huvud taget vill gå ut med.

Det gäller att se alkoholism som vad det är- en sjukdom.

Då kan vi hantera det naturligare- oavsett vem som än drabbats.

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=172802


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards