Direktlänk till inlägg 15 augusti 2009

Pensionärer tvingas från sina lägenheter

Av Kaela - 15 augusti 2009 11:24

DN  berättar idag att 103 hyresgäster i Solna måste flytta.

På grund av att Karolinska sjukhuset bygger ut.

Vilket väl är vällovligt i och för sig.

Men de flesta av dessa pensinärer har en gång flyttat in i lägenheten som personalbostad och hyran är låg.

Nu hänvisas de till lägenheter med dubbel hyra.

Deras pensioner har ju ingen möjlighet att räcka till detta.

Men ingen politiker har velat ta upp striden för dem.

Mer och mer börjar jag undra om personer över 65 saknar rättigheter i Sverige.

Ses de bara som några ska bort - helst så snart som möjligt?

Har vårt samhälle blivit så kallt?


http://www.dn.se/sthlm/pensionarer-tvingas-lamna-sina-hem-for-sjukhusbygge-1.931364




 
 
Erika

Erika

16 augusti 2009 12:51

Samhällets utveckling är så iskall, att ingen frysbox i världen kan uppvisar värre kyla. Hela systemet går fram som den värsta ångvält, skövlar drar fram utan någon form av hänsyn, eller vilka som blir överkörda, så länge det inte drabbar dem som bestämmer.

För varje dag som går så läser man bara om katastrofer, våld, grymheter, människor som knivhugger en för dem helt okänd, våldtäkter, ungdomar som dödar varandra i svartsjukedrama osv. Mig skrämmer detta till vanvett. Hur länge dröjer det innan jag inte själv vågar öppna min egen dörr och gå ut längre? Mitt på ljusa dagen går jag inte längre iväg utan att jag vet där finns människor inom behörigt avstånd. Ofta när jag möter någon allrahelst med luvjacka uppfälld, och personen går med nedstoppade händer i fickorna och tittar ner i marken, då jag gå åt sidan.

Nu spårade jag ut lite, för ditt inlägg handlade inte riktigt om det jag i slutet skrev om. Det handlar alltid om den lilla människan, alltid hårdast när något bestäms gällande samhällets utveckling.
Var tog det humana vägen, är dagens styrande så iskalla att det förintats helt!

Erika som skräms av dagens vidriga utveckling, som vi ännu inte sett slutet på!

http://crystalwinter.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards