Alla inlägg den 26 september 2009

Av Kaela - 26 september 2009 19:26

Ja du har rätt Patrik!
Om vi ska tro den här omröstningen som faktiskt ändå omfattar 306 personer så är det inte mer än drygt haälften av oss som tänker vaccinera oss.

 

Ha en fin helg!

 

http://kaela.bloggagratis.se/2009/09/26/2022324-nu-avslutas-omrostningen-om-vaccinering-mot-svininfluensa-sa-har-ser-den-ut/

Av Kaela - 26 september 2009 10:02

Tänker du vaccinera dig mot svininfluensan
Ja  
  37.3 %
Nej  
  35.3 %
Vet ej  
  19.6 %
Inte om jag själv får betala  
  7.8 %

Totalt har 306 personer röstat.

Omröstningen startade 2009-08-14 12:38

Av Kaela - 26 september 2009 09:59

  


Det finns mitt i skogen

en oväntad glänta

som bara kan hittas

av den som gått vilse

Okänd tänkare

NU

Av Kaela - 26 september 2009 09:54


  


Visste du att Lars Berghagen skriver dikter...

Jag hittade av en tillfällighet denna .

Den heter NU

  

Nu, stormen har bedarrat och själen funnit frid

Ditt sista andetag, blev tystnad himmelsvid

Din sista strid är över och stum vår klagosång

  Ett skepp styr ut mot okänt mål i livets solnedgång 

N
u tystnar vind och fåglars kör, dom undrar var Du är

  Du satt ju nyss och lyssnade till vårens kvällskonsert

Du lyssnade så varsamt då, till både moll och dur

som om Du vände blad för blad, i minnets partitur 

  

Nu snuddar aldrig mer din fot, vid klöverängens blad

den saknar Dig, Din barndomsstig, den första i en rad

och aldrig mer ska älvens våg, få kyssa dina tår

en kvällsbris kärleksfull och öm, få leka i ditt hår 

  

Nu ska Du aldrig famnas mer, i glädje och till tröst

Och aldrig mer ska längtans sång få sjunga i Ditt bröst

Ett skepp styr ut och lämnar kvar, till avsked dessa ord:

Att älska och bli älskad är det största på vår jord   

  

Lars Berghagen   

Av Kaela - 26 september 2009 09:43

Vi Föräldrar har ocklså tagit upp detta med den svåra och känsliga svärmorsfrågan.

 

http://www.viforaldrar.se/forum/view-message.xml?message_id=16984

Av Kaela - 26 september 2009 09:35

I DN kan du läsa om den svåra relationen till svärmor.

Jag som både har en svärmor och är en brukar ibland fråga mig varför den relationen är så svår.

För det är den utan tvekan.

Jag tror att man som svärdotter lätt upplever ett konkurrensförhållande till sin svärmor.

Hon har ju så länge varit första kvinnan i ens mans liv.

Det BEHÖVER inte vara så.

En mera mogen inställning till svärmor är ju tacksamhet för att hon tagit hand om min man på ett så bra sätt att han blivit den underbara man som jag älskar.

Som svärmor känner man sig kanske lite skuffad åt sidan av denna unga kvinna som har tagit min plats i sonens liv.

Det är en känsla som man som svärmor måste lära sig hantera.

Det är som det ska vara.

Hon är hans första kärlek nu och som svärmor kan jag bara glädjas åt att min son har en kvinna som han älskar.


Lite svårare blir det när det blir små barn med i bilden.

Svärdottern är alltid närmare sin egen mamma förstås - och ger henne första platsen i barnens liv.

Ibland i allt för hög utsträckning.

Här gäller det att vara vis som svärdotter.

Inse att mitt barn är lika mycket min svärmors barnbarn som min mammas.


Svärmor/farmor måste inse att hon aldrig någonsin får viska eller ens tänka ett ord av kritik mot svärdotterns sätt att ta hand om hennes barnbarn.

Mamma till svärdottern har mycket större svängrum här.

Och det kan kännas orättvist - men jag tror att det är något man bara får acceptera.


Kanske kan artikeln ge råd - i vilken position man nu än befinner sig.


http://www.alltombarn.se/foraldraliv/sa-hanteras-svarmor-1.28505

Av Kaela - 26 september 2009 09:28

Lyssna här på Dagens Elisabeth Sandlunds intervju av Stefan Einhorn runt hans nya bok: Vägar till visdom!

Jag hoppas personligen mycket på den här boken.

Har läst hans andra böcker med stor behållning.

 

Här kan du köpa boken:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9137135112

 

Och här kan du läsa om hans bok: Konsten att vara snäll (som jag varmt rekommenderar) och köpa den i pocket.

 

http://www.dagen.se/blogg/bokmassan09/2009/09/live-fran-bokmassan-forfattarsamtal-med-stefan-einhorn

Av Kaela - 26 september 2009 09:23

Ja visst är det ord som uppmanar oss till engagamang mita!


Önskar dig en ljus och skön helg!

 

http://kaela.bloggagratis.se/2009/09/25/2019136-nar-de-kom-for-att-hamta-mig/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards