Alla inlägg under december 2009

Av Kaela - 16 december 2009 22:14

Snökaos att vänta säger SMHI.

Det är väl bara att hoppas att det inte blir så långvarigt att det hotar jultrafiken.

SMHI varnar för att snö, i vissa fall i kombination med kraftig vind, kan ge problem i Östergötland, Kalmar län utom Öland, samt Blekinge och Skåne och som grädde på moset kulingvarning för Skagerack Och Kattegatt!

Ja inför vädret är vi alla lika så det är väl bara att plocka fram snöskotrarna och skyfflarna och gilla läget - även om man inte gör det.

 

Läs om läget här:

 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/smhi-varnar-for-snokaos-1.1015068


Av Kaela - 16 december 2009 06:00



  



Man förblir ung så länge man lär sig nya saker, skaffar sig nya vanor och inte har något emot att bli emotsagd.

Marie von Ebner-Eschenbach

Av Kaela - 16 december 2009 05:53

Den som lever i ett äktenskap löper mindre risk att drabbas av oro och ångest.

Däremot är detta problem som gärna dyker upp vid skilsmässa.

Det är en stor studie som slår fast detta.

Den omfattar över 34 000 personer i femton länder.


Det artikeln inte säger något om är om detta gäller äktenskap över huvud taget - eller bara harmoniska äktenskap.

Få saker är väl så tungt som att vara två tillsammans med fel person.

 

Läs mera här:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/aktenskap-bra-for-psykisk-halsa-1.1014536



Av Kaela - 16 december 2009 05:45

I Malaysia har en liga som misstänks handla med små barn sprängts.

Det är tretton personer däribland en läkare som misstänks.

Man tror att denna handel av små nyfödda pågått i minst fem år.

Barnen har köpts av utländska kvinnor för en låg summa och sålts för det flerdubbla.

Synnerligen osmakligt.

Särskilt då en läkare lånar sig till en sån här verksamhet.

Man undrar - vem har köpt barnen.

Om det är barnlängtande människor som inte själva kan få barn - varför går de inte den vanliga vägen för att adoptera ett barn?

 

Läs mera här:

 

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=197117

Av Kaela - 16 december 2009 05:40

Så glad att du tycker om det du hittar här shewolf!

 

Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2009/12/15/2297653-som-sommaren-glomde/

Av Kaela - 15 december 2009 22:12

trollpackan - meditation är ju något som bara sker när vi sitter stilla en stund och låter tankarna komma och gå - så det har jag upplevt som en bra väg att möta sig själv på.

Skogspromenaderna och den där ensamma stunden med kaffekoppen...mumma- rena livselexiret...men yoga är oprövat!

 

Ha det gott i juletid och ät mycket apelsiner!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/12/15/2294400-vaga-mota-sig-sjalv/

Av Kaela - 15 december 2009 21:48


     


Vem är du egentligen?
Har du funderat över hur mycket av ditt jag som är en produkt av omständigheterna och hur mycket som är ett resultat av dina innersta drömmar och önskningar?
De tankarna kom till mig en sömnlös timme mitt i natten.
 

Har jag nått min yttersta gräns - blivit tagen i anspråk av livet - eller bara levt upp till andras förväntningar - bara råkat fastna nånstans just där jag råkade hamna - eller är jag kapten på min egen skuta...?

 

De dagar jag uppskattar allra mest  är de där, fria dagarna när det inte finns någon plan och jag har tid att följa min intuition - min innersta önskan.Låta fötterna gå dit de vill hinna, känna efter hur det känns inuti mig,  våga vara ensam.
Och möta mig själv.
Dagar som ligger som en skimrande och oväntad gåva i handen och ur vilka jag hämtar kraft och inspiration alla de andra dagarna- de där bråda stressade dagarna- när jag inte räcker till och knappt hinner andas.

Just nu längtar jag efter en sådan dag - längtar - med hela min varelse..... 

ibland får man nöja sig med en kort stund- en sömnlös timme mitt i natten- eller tio minuters njutning av de röda bären på den bara kvisten - dem som sommaren glömde....

Av Kaela - 15 december 2009 20:35

Den här krocken strax utanför byvägen till vårt hem missade vi med sisådär tre minuter på vår försenade väg hem från jobbet i bilen idag.

Det var halt så inte är det underligt om det händer saker.

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5691062

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards