Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Kaela - 2 mars 2009 21:26

Sjävklart Charlotte borde jag ha frågat dig innan jag satte in din dikt.Att det inte blev så beror dels på att jag själv hittar mina dikter lite här och där på nätet

Blir lite rörd och stolt om mitt namn står under- men otroligt ledsen och sårad när det står okänd poet eller till och med ett annat namn.

Jag borde givetvis ha tänkt på att du kanske tänker på ett annat sätt.

Jag lyckas inte bättre med nedbrytningen än vad du kan se.

"Bloggagratis" har visst sina begränsningar.

Den är finare när den står i mitt med ojämn vänstermarginal.

Jag måste få säga att du skriver underbara dikter.

 Ha det gott och hoppas du kan förlåta mitt övertramp.


http://kaela.bloggagratis.se/2009/02/23/1419703-en-stjarna-i-min-hand/



Av Kaela - 2 mars 2009 21:08

Ja man kan undra.

Hur de ska kunna hålla koll på att ingen delar fil med någon annan.

Och som du säger krimanilisera vanliga människor för något som int ekänns särskilt kriminellt.

Ha det gott och var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/02/18/1402758-ipredlagen-godkand-vad-kommer-den-att-leda-till/

Av Kaela - 2 mars 2009 21:06

Nej vem vill ha ett sånt bakkort.


Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/03/02/544783-vill-du-ha-detta-bankkortet/

Av Kaela - 2 mars 2009 06:24


 


Mirakel sker ibland, men man måste arbeta mycket hårt för dem.
--Chaim Weizman

Av Kaela - 2 mars 2009 06:21

 

En blind pojke satt utanför en stor byggnad med en hatt vid sina fötter.
Han höll i en skylt där det stod: ”Jag är blind. Snälla, hjälp mig!”
Det låg bara några mynt i hatten.

En man passerade. Han tog några mynt från sin ficka och la i pojkens hatt.
Därefter tog han skylten, vände den och skrev några ord.
Han lämnade tillbaka skylten så att alla som passerade kunde se de nya orden.

Snart började hatten fyllas med pengar.
Många fler människor gav nu pengar till den blinde pojken.
Senare under dagen kom mannen tillbaka för att se hur det gick.

Pojken kände igen hans fotsteg och frågade:
”Var det du som ändrade min skylt i morse? Vad skrev du i stället?”

Mannen svarade, ”jag skrev bara sanningen.
Jag uttryckte samma sak som du fast på ett annat sätt”.
Så här hade han skrivit:
”Det är vackert väder idag, men jag kan inte se det”.


Av Kaela - 2 mars 2009 06:16

Det finns räddande änglar.Som är beredda att sätta in kapital om en person har en riktigt bra affärsidé!

Så pengar finns tydligen även om man talar om kris.

Och det är ju fantastiskt för det lär vara vår enda väg ut ur lågkonjunkturen att det satsas kapital och att hjulen börjar snurra.

Ett ljus i mörkret för den som har en strålande idé och tror på den men som behöver kapital för att komma igång.

http://sydsvenskan.se/ekonomi/article416945/Raddande-anglar-fruktar-inte-krisen.html

Av Kaela - 2 mars 2009 06:08

Om en tiondel av personalen försvinner från Försäkringskassan lär det utan tvekan bli ännu längre väntetid för den som har oturen att vara sjuk, eller bli sjuk och behöver ersättning från F-kassan.

Man säger sig gå igenom sina processer för att kunna arbeta effektivare?!!

Varför känns det som att detta uttalande är en dimridå?

varför har man isåfall inte gjort det tidigare?

Då hade ju massor av människor sluppit en förödande väntan på på sina pengar!

Denna neddragning har redan börjat...och även om det inte är kaos så har man farhågor om att det kan bli värre.

Så uttalar sig en ansvarig...hur mycket ansvar har man då?

http://www.dn.se/nyheter/minskad-personal-okar-press-pa-forsakringskassan-1.810814


Av Kaela - 2 mars 2009 05:57

Vad är Global Initfada?

Ett nytt namn på någon ny organisation. Eller ett namn på terrorismens ovh våldets fula ansikte.

Kan rädslan för detta nya vara orsaken till att Malmö inte tillåter publik på Davis Cup matchen?

Enligt Säpo är det vänsterextrema nätverket Global intifada mer ett aktionsnamn som används av olika individer än en fast grupp.

Men - ska vi låta våldets generaler i vilken form de än framträder eller hotar dirigera oss?

Är det verkligen så vi ska handla?

Kommer vi inte då att ge dem en alltför lätt seger?

Vi lägger oss s.a.s utan strid.

Det är inte utan att jag får en känsla av att detta används som ursäkt.

Jag skrev igår om denna match http://kaela.bloggagratis.se/2009/03/01/1438959-stor-skam-for-idrotten/'

och jag undrar fortfarande...är det inte så att detta hot- uttalat eller inte - används som ursäkt för att peka finger åt Israel.

Det sägs ju att det var just denna Globala intifada som slog till mot livsmedelsbutikerna i Söderköping.

Men jag har inte hört att man sagt till affärsidkare att inte ha någon matbutik fdär i alla fall.

Så varför denna försiktighet inför Davis Cup matchen?

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=163354



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards