Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Kaela - 6 februari 2010 21:24

  


Det här är en bild som visar att vissa katter gillar att bada.

Pojken i badet har blivit man och katten Mao är i katthimlen (om det finns en sån) men medan han fanns som familjens kelgris var han helt tokig i att bada.

Om någon gick in i badrummet och stängde dörren (utan att ta medMao)fick har bada till tonerna av en skrikande katt som gjorde sitt yttersta för att få upp dörren....

Mao var burmes och hette Brown Charming Mario när han kom till oss- men familjens tvååring förkortade genast Mario till Mao - och vi andra hängde på.

Av Kaela - 6 februari 2010 17:02


  


Ditt Ljus


bromsar tillvarons hjul


låter universums


skimrande galaxer
genombrusa mig



blandar i min bägare


gör den bräddfylld


av Din närvaro


som skjuter undan
otrons svarta hot.


Ditt Ljus


som rakt igenom hela mig


tänt mig


övertygad


Kaela

Av Kaela - 6 februari 2010 16:46

Det låter bra Rickard Johnsson....med en sponsrad länk på din sida....men vad krävs i gengäld?


Kram och ha det gott!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/02/05/2501151-hoppas-det-fungerar-nu-rickard/

Av Kaela - 6 februari 2010 16:44

Du har säkert helt rätt RB!

Säkerhetstänkande är viktigt!

Men samtidigt tror jag ibland att varningarna idag är så många att vi slutar lyssna.


Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2009/02/06/1361300-varning-for-varningarna/

Av Kaela - 6 februari 2010 06:36

  


De flesta av oss har synpunkter på andra människor utan att förstå

varför en människa handlar eller beter sig på ett speciellt sätt.


Det vi glömmer är ofta att det finns en anledning till varför denna människa beter sig på det sätt han eller hon gör.


Det finns alltid en anledning- kanske gömd under åren som ligger bakom.

Men om vi hade möjlighet att se en människas hela bakgrund skulle vi troligtvis aldrig dömma.


Det finns ett ordspråk som säger: "Döm inte hunden efter håren" och ett annat som säger: Döm inte en människa på grund av det du kan se- du kan aldrig se hennes insida"

Om vi alltid försöker komma ihåg det så kommer vi att växa som medkännande medmänniskor.

Och vi kommer att inse att allt är inte svart eller vitt...det finns gråtoner också.


Av Kaela - 6 februari 2010 06:26

En bok som man nog får kalla en ungdomsbok - "I taket lyser stjärnorna".

Men alla åldrar kan ha behållning av boken.

Den handlar om det absolut svåraste en tonårstjej kan råka ut för tror jag.

En mamma som är döende i cancer.


Att bara tretton år gammal ställas inför så svåra frågor är mer än tungt.

Hantera alla tankar- all rädsla.


Att bli den som måste ta ett praktiskt ansvar för hemmet i så unga år är svårt för Jenna att dela med sina kamrater.


Men en grannflicka - Ullis - vet det mesta om att få ta ett vuxet ansvar när man är ett barn.

Hennes mamma dricker.


Boken kan du köpa till exempel här:


http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127118762



Av Kaela - 6 februari 2010 06:07

  



Det enda vi aldrig får nog av är kärleken. Och det enda vi aldrig ger nog av är kärleken.

Henry Miller

Av Kaela - 6 februari 2010 06:01

Muslimska taxiförare blockerade Oslo genom att parkera sina bilar i centrum.

I protest mot att Dagbladet tryckt karikatyrer av profeten Muhammed.

Man ansåg att publicerandet av den bilden var att missbruka yttrandefriheten.

Jag har svårt att förstå hur någon annans handlande kan göra det besvärligt för mig om jag har en tro.

Om jag verkligen tror får väl tidningarna publicera saker som står i strid med min tro - det är ju inte mitt problem - min tro har ingenting med andras handlande att göra.


Läs mera här:


http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=201898




Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards