Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Kaela - 14 februari 2010 20:19

bra där - då vet vi det.

Frågan jag ställde som svar på en kommentar i samma stil men med annat namn under för en tid sedan har dock ännu inte fått sitt svar.

Varifrån kommer pengarna till högskolans rektor?


Dessutom - jag hatar inte en enda människa- du uppmanade oss att hata Bengt Westerberg - men jag förbehåller mig rätten att kritisera deras handlingar.


Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/02/12/2531080-diskriminering-och-trakasserier-pa-roda-korsets-hogskola-i-stockholm/




Av Kaela - 14 februari 2010 17:41

  

 

Nu lider helgen mot sitt slut.

Lilla Pixie och hennes mamma har vi vinkat av vid tåget tillbaka till Stockholm.

Imorgon är det en ny arbetsdag - den första i den nya arbetsveckan.

Men jag är ju oändligt priviligerad som får gå till ett arbete som jag älskar.

 

www.frivilligcentralen.se


Om man vill vara riktigt högtidlig kan man ju säga att det är ett arbete i medmänsklighetens tjänst.

Men kanske är det inte alltför högtidligt.

Det är ju precis vad det är.

Alla dessa möten med människor med behov -och med människor som har tid ork och kärlek över känner jag mig ödmjukt tacksam att jag får delta i.
Ibland är det tufft att stå inför stora behov och inte hitta någon frivilligarbetare i registret.

Men med tid och lite arbete brukar de dyka upp.

 

Just nu har jag en mamma med två små barn som akut behöver avlastning.
Det finns just nu ingen i registret som motsvarar hennes önskemål så det gäller att någon dyker upp snart.

 

Bråttom är det alltid med att hitta någon. Kanske alldeles särskilt i såna här fall.

"Man ropar ju inte på hjälp förrän man håller på att drunkna"

I vår stad är det inte möjligt för en mamma att få kontaktfamilj om hon inte har någon anmärkning mot sitt föräldraskap.

 

Det gör att detta blir en allt vanligare frågeställning hos oss.

"Finns det någon...familj...mormorsgestalt...någon..som kan bli ännu en vuxen runt mina barn?"

Önskar alla bloggvänner  och besökare en fin avslutning av helgen!

Av Kaela - 14 februari 2010 17:34

Bråk i tvättstugan hör man talas om nu och då.

Om tvätt-tider och städning.

Men att sex män brakar ihop med basebollsträn hör väl ändå kanske inte till vanligheterna som tur är.
Undrar vad det är som gör att vi har så svårt att samsas just i tvättstugan?


Läs mera här!


http://www.dn.se/nyheter/sverige/jatteslagsmal-efter-tvattstugebrak-1.1044874

Av Kaela - 14 februari 2010 17:32

Så här i slutet av Alla Hjärtans dag hoppas jag du Rickard Johnsson haft en riktigt fin dag!

Jag har haft det!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/02/13/2535865-tack-rickard/

Av Kaela - 14 februari 2010 13:17

Säkert finns det stora risker kenny_lex!


Men nu var ju detta ändå en utbildad skytt!

Så man kan ju tänka att han var medveten om riskerna men inte såg någon annan utväg!


Fina illustrationer på din blogg förresten!


Ha en fin Alla Hjärtans dag!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/02/13/2536512-istappar-pa-hustak-skots-ner/

Av Kaela - 14 februari 2010 12:59

Ja kristina - en liten stund till får jag njuta av samvaron med dem.

Efter lunch är det dags för dem att fara tillbaka till Stockholm och studier och dagis.


Kram och en riktigt fin Hjärtans dag till dig!



http://kaela.bloggplatsen.se/2010/02/13/2535995-kart-besok-i-helgen/

Av Kaela - 14 februari 2010 11:00


  

 

 

Idag är det Alla Hjärtans Dag!

 

Och vad passar väl bättre den dagen än en beskrivning av kärleken.

Jag söker mig utom mig själv,

 och det är i dig jag finner mig;
jag söker dig utom dig

och det är i mig jag finner dig...

Allt blandar sig så samman i våra varelser att det icke mer är möjligt att säga var den ene av oss börjar och var den andra slutar ...
Jag känner,

att jag blommar i dig,

som du blommar i mig,

och vi föds oupphörligt ur varandra.

 

Maurice Maeterlingck, 1862-1949, belgiskfödd författare, lyriker och dramatiker

 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards