Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Kaela - 1 mars 2010 06:06


  


Förr mådde vi bättre än vad vi hade det.

Idag har vi det bättre än vad vi mår.

Okänd tänkare

 

Av Kaela - 1 mars 2010 06:00

  


Jag är tacksam


….för tonåringen som gnäller för att han måste diska för då är han hemma och inte ute på gatorna.

…..för skatterna jag betalar för det betyder att jag har ett jobb.

… för att jag måste städa efter en fest för det betyder att jag har vänner.

…..för att kläderna är lite trånga för det betyder att jag har mat på bordet.

…. för att gräsmattan behöver klippas, fönster tvättas och hängrännor som måste rensas, jag har ett eget hem.

….för skuggan som bevakar mitt arbete, det betyder att jag är ute i solen.

…. för alla klagomål på politiker för det betyder att vi har fri yttranderätt.

…. för att parkeringsplatsen är längst bort för det betyder att jag har råd att ha bil.

…. för min höga elräkning, den betyder att jag har det varmt.

…. för kvinnan i bänken bakom mig i kyrkan som sjunger falskt för det betyder att jag kan höra.

…. för tvätthögen på bordet för det betyder att jag har kläder att ta på mig.

…. för trötthet och värkande muskler i slutet av dagen – jag har kunnat arbeta hårt.

…. för väckarklockan som ringer på morgonen, jag lever.


Ur boken: Det stora i det lilla

Av Kaela - 1 mars 2010 05:49

Att det är en osäker planet vi bor på - det har vi sett genom jordskalv och annat sista veckorna.

Även västra Europa är drabbat  - om inte av jordskalv så av oväder med orkanvindar.

Xyntia- som orkanen kallas drabbade Frankrike med stor kraft.

45 människor har blivit offer för ovädret och stor materiell förödelse.


Igårkväll utlystes katastroftillstånd i Frankrike.


När oväder och naturkatastrofer rycker närmare blir de verkkligare för oss.

Vi har väl inte så stor anledning att frukta jordskalv, men stormar har vi sett -även om de inte går att jämföra med denna.


Visserligen fortsatte detta oväder mot Skandinavien men försvagas och väntas nå oss i betydligt mildare form - och snö...


Läs mera här:


http://www.dn.se/nyheter/varlden/ovader-slog-hart-mot-frankrike-1.1053533






Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards