Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Kaela - 5 mars 2010 18:38

Ja med snö går det inte att spela kula...men du - du kan väl köpa på dig lite- och ställa i glasburkar i fönstren....Rebecca

Du samlade inte bara stenkulor som liten.....du samlade stenar....

När vi flyttade då du var tio vägdes samlingen - 15 kilo - så undra på att botten gick ur lådan.


Kram


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/05/2636510-ni-skaningar-har-det-gott-just-nu-rebecca/


Av Kaela - 5 mars 2010 14:08




  


Jag har lärt mig, att det spelar ingen roll vad som händer,
eller än hur svart allt känns idag, så går livet vidare
och i morgon blir en bättre dag.

Jag har lärt mig, att det säger mycket om en människa,
hur hon/han hanterar dessa tre saker; en regnig dag,
borttappat bagage och hoptrasslade julgransljus.

Jag har lärt mig, att oavsett vilken relation du har
till dina föräldrar, så kommer du att sakna dem
 när de inte finns där mer.

Jag har lärt mig att skaffa sig pengar och saker,
är inte detsamma som att skapa sig ett liv.

Jag har lärt mig, att livet ibland ger dig en andra chans.

Jag har lärt mig, att man kan inte gå igenom livet
 med en plockehandske på båda händerna.
 Ibland måste man också kasta tillbaka bollen.

Jag har lärt mig,
 att när jag beslutar något direkt från hjärtat,
 å har jag oftast också tagit rätt beslut.

Jag har lärt mig, att även om jag har smärta,
så behöver jag inte ge andra det.

                          Jag har lärt mig, att varje dag
                     ska man sträcka ut handen till någon.
         Alla behöver en varm kram eller en vänlig klapp på axeln.

         Jag har lärt mig, att jag fortfarande har mycket att lära.

         Jag har lärt mig, att människor kommer att glömma bort
                         vad du sagt och saker du gjort.
                       Men de kommer aldrig att glömma, 
                          hur du fick dem att känna sig.


Ur boken: Vishetens pärlor

Av Kaela - 5 mars 2010 13:49

Det känns väldigt gott att vara i dina böner för ett tillfrisknande Kristina!
Tänkte ju att jag ska vara helt fit for fight på måndag!


Kram


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/05/2635967-idag-gor-jag-det-jag-sager-man-inte-bor-gora/

Av Kaela - 5 mars 2010 13:43

Ja wiper - visst blir man rädd för det kalla samhälle vi börjar få.

Omsorgen om den som har det svårt har tidigare varit ett honnörsord....och det vill vi ta tillbaka - eller hur!


En skön vårdag idag! Kallt här men njut i alla fall!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/05/2635955-alliansen-vill-infora-sorgepeng-da-omyndigt-barn-dor-en-bra-borjan-men-det-maste-omfatta-alla-narstaende/

Av Kaela - 5 mars 2010 13:39

ja - usch jag vet wiper - det är vanisnne att gå sjuk till jobbet.

Men sjuk är ett ord som strukits ur vokabulären i Sverige.

Så länge du kan stå på benen ska du ju gå till jobbet.

Nu är mitt jobb lite speciellt- jag arbetar som samordnare på en frivilligcentral

www.frivilligcentralen.se

- och många skulle ha blivit utan den hjälp de behöver om jag bara talat in ett meddelande att jag var sjuk.

Hoppas att våren gör sitt intåg nästa vecka!

Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/05/2635967-idag-gor-jag-det-jag-sager-man-inte-bor-gora/


Av Kaela - 5 mars 2010 13:35

Ja men du wiper - det är en teori man hör nu och då- så det ligger helt säkert något i den.

I länder där renligheten inte är lika minutiös som i Sverige finns ju just inga allergier.


Ha en riktigt skön helg!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/05/2636594-allergi-er-kanner-vi-till-men-manga-ovanliga-allergier-finns/

Av Kaela - 5 mars 2010 13:02

wiper - roligt att du gillade bloggen- och jag håller med dig -ingen kvinna ska behöva uppleva otrygghet i sitt hem...

Bra att du visste vart Vicke tagit vägen.


En riktigt skön helg till dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/05/2636779-hedersmord-ingen-liten-foreteelse/

Av Kaela - 5 mars 2010 12:41

  


Du ber


från djupet


av ditt hjärta


"Gud visa mig ett mirakel"



Då föds ett nytt liv


till jorden.



Om det


vet du inget


Så du höjer rösten:


"Rör vid mig Gud så jag vet att du är här"



Och Gud reste sig och rörde vid dig



men du viftade bort fjärilen.



och gick därifrån...


Kaela

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards