Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Kaela - 9 mars 2010 19:16




  



De flesta av oss hamnar aldrig i historieböckerna.

Men goda förebilder och vardagshjältar finns det gott om.

De som i det tysta åstadkommer smått heroiska insatser utan att bli föremål för stora rubriker.

Dit hör utan tvekan mina underbara frivilligarbetare....

De ger tid och krafter för andra människor - med ett leende.

De är utan tvekan vardagshjältar - utan rubriker.

Och dessutom vill de oftast inte hålla med om att det är heoirka insatser de gör.

Just idag innan jag skulle gå hem dök en av dessa hjältar upp - hon kom direkt efter att ha gjort ett av sina uppdrag.

En dag i veckan går hon på vattenjympa med en liten handikappad treåring . Detta gör hon för att avlasta hans mamma som behöver tid att ägna åt hans ett år yngre syster som är frisk och ofta får stå tillbaka eftersom hans behov är större.

Hon hade den lille glade killen i rullstolen och kom bara förbi på vägen till Mac Donalds..

Vi har en heldag idag sa hon glatt när hon drog iväg nerför backen.

Jag har ofta hört den lilles mamma säga hur mycket denna insats betyder för hela familjen.

Men när jag sa det till frivilligarbetaren svarade hon: Vadå...det är ju jag som har kul....




Av Kaela - 9 mars 2010 16:36

Det är så sant e-k!
Visss människor korsar vårt levnadspår för en kort tid - eller för en längre- men deras fotspår finns kvar i våra hjärtan.

Det är fint med ett hjärta fullt av fotspår tycker jag!


Kram och ha en skön tisdagskväll!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/09/2655961-drojer-kvar/

Av Kaela - 9 mars 2010 16:34

Ja visst är det märkligt Gunilla!

Att man kan hamna på just det man har i tankarna.

Jag har ändrat din adress i länken - hoppas det är rätt nu.

Kram och skön tisdagskväll!


http://kaela.bloggplatsen.se/2009/03/09/1467897-en-mammas-karlek/

Av Kaela - 9 mars 2010 16:32

Tack Berit!

Nu kan alla som klickar på ditt namn få veta vad namnet på den försvunna staden Messaure - kommer ifrån!


Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/08/2650780-messaure-staden-som-forsvannn/

Av Kaela - 9 mars 2010 16:25

Just byn som dränktes och staden som försvann- båda delarna grep tag i mig.

oerhört fint och viktigt program - Bosse J.

Ja jag gissade att det hade ett samiskt ursprung detta märkliga namn på den stad som försvann.


Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/08/2650780-messaure-staden-som-forsvannn/

Av Kaela - 9 mars 2010 16:21

Ja Kristina - visst är det härligt att man möts och hittar varandra så att säga med insidan som vi gör här i bloggvärlden.

Ett fint sätt att lära känna varandra tycker jag.

Ja, det känns alltid bra då jag ser att du har varit inne på min blogg.

Då vet jag att du mår något så när i alla fall!

Och att möta någon man får be för och som ber för en själv är stort.


Kram


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/09/2655961-drojer-kvar/

Av Kaela - 9 mars 2010 08:16

Försvunnen baby hittades - under 20 cm snö - nedkyld men vid liv.

Mamman hade ställt barnvagnen utanför den villa hon besökte och när hon upptäckte att babyn var borta drogs ett stort sökaruppdrag igång av poliser och frivilliga.

Ingen vet vem som fört bort babyn - och varför den hamnat där den låg.


http://www.dn.se/nyheter/varlden/forsvunnen-baby-lag-under-snon-1.1057847

Av Kaela - 9 mars 2010 07:51

  

Bilden skapad av Lelle


En gång går vi

de allra sista stegen


en gång skils vi
för att inte mötas igen


EN DAG


hörs den sista
viskningen


fast vi inte vet det
just då


EN GÅNG


stänger vi dörren


för allra sista
gången


jag vet inte när


och det gör inte
heller du


MEN


det kommer alltid


att dröja kvar


ett sista leende
en sista smekning


och någonstans


bärs våra drömmar

i älskande hjärtan
0ch ömma händer
vidare.........
Kaela

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards