Alla inlägg den 23 april 2010

Av Kaela - 23 april 2010 06:19


  



Du
är som luften


som min ande måste andas
för att överleva


Du lär mig leva
min vision
min dröm


och lämna det som varit


Du
är mitt ljus i mörkret
min bro över stupet
och mina vingar i luften
mitt skydd i stormen


Genom vinden
når mig
Din styrka


Genom stormen
rör mig
Din varsamhet


Du ÄR
 

Kaela

Av Kaela - 23 april 2010 06:13

  

 

 

Den verkliga upptäcksresan består inte i att söka efter nya vyer, utan att se med nya ögon.

Marcel Proust

Av Kaela - 23 april 2010 05:57

SvD säger: en miljon kan tänka sig att byta block.

För borgarna sägs kvinnorna vara den största riskfaktorn.

Vi l'r vara mest benägna att byta.

Och för de rödgröna är det väljarna mellan 30-49 år somn är mest lockade av att byta. Allt enligt den Sifo-undersökning som ligger till grund för artikeln.

Nu tror jag inte riktigt att det är en nyhet för valet 2010....partibytarna är väl ofta de som avgör utgången.

Och förstagångsväljarna förstås - som ju alltid är det osäkra kortet.





Av Kaela - 23 april 2010 05:47

Elimkyrkan i Malmö, försommaren 1949...man manar till förbön för en liten pojke som kommit till världen 7 veckor för tidigt och nu kämpade för sitt liv i en av kuvöserna.

Och pojken klarade sig - och  är idag en av våra mest välkända färfattare;

Björn Ranelid.

Alla gillar honom inte men få blir oberörda....


Samma sak säger han när han får frågan om vem Jesus är för honom: citat: En enorm kraft och visdom och en praktisk etiker som inte bejakade krig eller våld och kunde tala med alla människor. Oavsett om du tror eller inte på Jesus, kan du aldrig komma undan honom. Det han stod för var oerhört stort och beaktansvärt."


Vilken tur för oss som gillar Ranelid att någon kunde bära fram den lille tjuvstartande pojken i bön!


Läs mera i Dagens artikel


Av Kaela - 23 april 2010 05:40

Bra om sanningen kommer fram säger du Tjupp!

Ja det håller jag med om.

Sanningen är viktig.

Men det är inte samma sak som att skrika ut den på torg och gator.


Ha det gott och var rädd om dig!


Svar på Skånepartiets valaffisch polisanmäld

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards