Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Kaela - 15 maj 2010 19:27

16-åriga Jessica Watson måste vara den yngsta som seglat jorden runt.

I triumf seglade hon in i  Sydneys hamn i isin rosa båt Ella's Pink Lady.

Då hade hon varit till sjöss på sin jordenruntsegling i 7 månader.

Kom hem i tid för att fira sin 17-årsdag.

Vilken tjej!!!

Nu finns det flera unga jordenruntseglare.

I fjol gjorde 17-årige engelsmannen Mike Perham sin jordenruntseglats.


Läs mera i DN:s artikel

Av Kaela - 15 maj 2010 15:22

  



Jag önskar dig frid på livets resa

Jag önskar dig glädje i ditt dagliga sökande efter den person som det var meningen att du skulle bli

Jag önskar dig modet att klara av de motgångar du kommer att stöta på i livet

Jag önskar dig friheten att följa dina drömmar genom livet

Jag önskar dig lika mycket lycka som du givit mig


Sagt av en mor till en dotters studentexamen

Av Kaela - 15 maj 2010 10:48

Den hormonstörande kemi-kalien bisfenol A(som väckt debatt därför att det visat sig att plastnappflaskor innehåller detta)  finns också  i lacken på insidan av så gott som alla konservburkar som säljs i Sverige.

Den används sedan 70-talet för att förhindra bakterier att tränga in i maten.

Men under tiden vandrar detta gift istället in i maten.

Enligt Axfood som driver Hemköp, Willys och PrisXtra finns bisfenol i lacken på i princip alla konservburkar.

Visst blir man lite rädd för vad det är man stoppar i sig.

Och kanske är det så att för att vara på den säkra sidan måste vi se till att använda färska råvaror istället.

Om vi nu är säkra då - det vet man inte idag.


Läs mera i SvD:s artikel

Av Kaela - 15 maj 2010 10:40

  

 

 

Alla människor är ensamma men en del har så mycket folk omkring sig att de aldrig hinner märka det

Okänd tänkare

Av Kaela - 15 maj 2010 10:34

  


Kanske jag en gång skall tycka – drabbad av hårda slag

Att en dag av skattbar lycka var denna dag – just idag

Men jag kan ingen glädje känna och livet har inget behag

En grådisig dag som denna trista dag – just idag

Men kanske i nätter av vaka, sjuk och oerhört svag

Jag en gång skall längta tillbaka till denna dag – just idag

Och då skall jag kanske känna, full av ånger

Att jag aldrig värdesatte denna lyckans dag – just idag

Därför jag nöjd vill vara och ha med min lott fördrag

Guds omsorg får jag erfara, ej blott idag – men varje dag.


Inez Franzén-Rännar

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards