Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Kaela - 2 juni 2010 06:15

  



Jag tror att tillit många gånger egentligen handlar om att förvänta sig något - till exempel ett visst beteende -  av någon annan, och att bli sviken handlar om att någon inte betett sig som man förväntat sig?

Men hur ska man någonsin kunna ställa krav på andra att dom ska uppfylla mina förväntningar?


Det går ju inte.

Jag kan aldrig till fullo veta hur en annan människa resonerar eller reagerar - hur skulle jag då kunna ha några krav eller förväntningar på hur dom ska bete sig eller reagera?


Grunden till tillit  tillit ligger i gott självförtroende, och att min förmåga att känna tillit ligger i min förmåga att tillåta mig själv att känna mig värdefull och uppta ett utrymme precis så som jag är?


Eller vad tror du?





Av Kaela - 2 juni 2010 06:04

Dagen skriver om Viebäcks folkhgskola där pingströrelsen planerar att starta en tillflyktsort för trasiga människor.

Tydligen inte ännu bestämt vilka man ska vända sig till - men förslagen är  våldsutsatta kvinnor med eget missbruk, ensamkommande flyktingbarn, insatser för rehabilitering och arbetsträning och utbildning av församlingsmedlemmar som vill göra en social insats.


Det behövs många insatser för de grupper av människor som blir alltmer marginaliserade i vårt idag så tuffa samhällsklimat.


Önskar verkligen lycka till med planerna och förverkligandet av dem!

Även om jag reagerar lite mot uttrycket trasiga människor och hellre vill säga utsatta människor.




Av Kaela - 2 juni 2010 05:48

 

  

 

 

Sanningen är den att du alltid vet vad som är det rätta att göra.

Det svåra är att göra det,

Herbert Norman Schwartzkopf Jr

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards