Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Kaela - 6 juni 2010 19:04

  




Nattvinden
sjunger med gråt i rösten

medan flickan med facklan
närmar sig
över berget

räcker mig handen
leder mig tyst in i mörkret
för att jag ska lära känna ljuset

skogen håller andan
och vindens gråt överröstar

mina frågor

Kaela

Av Kaela - 6 juni 2010 17:53

Hör du till dem som tar med dig en del jobb hem på semestern?
Som inte kan låta bli att gå in på jobbmailen?

I VLT kan du läsa att du i så fall inte tillhör någon minoritet.

Var tredje svensk utförde förra året någon form av arbetsuppgift under första semesterveckan.


Många borde kunna låta jobbet vara - och verkligen ha semester.

En och annan kan inte det.

Alltås- har inte möjlighet.

Arbetsplatser med bara en anställd till exempel kasn vara tvungen att kolla en gång i veckan eller så.

Men i de flesta fall är det absolut orimligt.


Se till att ha semester då du har det.-
Du får jobba elva månader innan du har semester igen!



Av Kaela - 6 juni 2010 17:43

Absolut Dina!

Visst är det gulligt med prinsessbröllop - men vågar man i denna rojalistiska yra säga att alla reportage redan står mig upp i halsen.

Mu kan man väl säga att det angår oss svenskar - men nog får vi lite väl mycket av det!


Colombianska blommor till prinsessbröllopet




Av Kaela - 6 juni 2010 11:56

Expressen skriver att Anders Zorns akvarell "Sommarnöje"såldes  i går på Stockholms Auktionsverk för 29 475 000 kronor.

Ofattbar summa.

Undrar om Zorn någonsin kunde ana att hans verk skulle betinga så många nollor i priset?



Av Kaela - 6 juni 2010 11:44


  


Jag önskar oss alla en fin Nationaldag!

Vädret är ju så bra man bara kan önska...i alla fall så här neråt mellan och södra Sverige.

Tror att norrlänningarna har lite kyligare- men hoppas solen kommer till er också idag.


Vi har nog inte riktigt hunnit få någon relation till denna- den nyaste av våra helgdagar.

I år är den dessutom på en söndag så den glider troligen lika omärkligt förbi som pingsten gör numera - efter att man till förmån för Nationaldagen tagit bort annan dag pingst.

Jag firar gärna en nationaldag för att jag får bo i ett land som ger alla medborgare frihet och som värnar om den som är utsatt.

För visst är det väl fortfarande så i vårt land......

Av Kaela - 6 juni 2010 09:38

Dagen skriver om att Colombia skäner massor med blommor till prinsessan Viktoria och Daniel Westlings bröllop.


Nubia Martinez, från Colombias exportråd anser att den här "gesten" ska föra Colombia och Sverige närmare varandra - och att vi i Sverige ska få se hur fina blommor de har.


Jaja - det är väl bra att det blir fina blommor runt det kungliga bröllopet- men jag kan inte låta bli att önska att dessa blommor eller inkomsten från dem kunde fått gå till någon som gjort något extra för sina medmänniskor....







Av Kaela - 6 juni 2010 09:32

   

Den som fällde trädet tänkte inte på att även dess skugga försvann.

Kinesiskt ordspråk

Av Kaela - 6 juni 2010 09:26

Så glad blir jag alltid då jag ser dig e-k!

Ja det är sant- när vi känner den goda tanken från hjärtat då öppnar sig vårt eget hjärta.


Ha en fin söndag!


Kram

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards