Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Kaela - 12 juni 2010 21:57

Sofie Wiik med sambo sambo Andreas Nordh hade åkt förbi huset de nu bor i varje dag på väg till sitt åtida boende.


En dag var trädgården gallrad och huset syntes ordentligt.

Då bestämde sig Sofie för att här ville hon bo vilket hon också informerade sin sambo om.


Detta unga par har gjoprt om ett nergånget 1920-tals hus till ett modernt hem - men med en skir aura av drömmar från förr som kanske sitter i väggarna.


Nästan allt går i vitt  - och känslan av ro och stillhet som möter från bilderna i Sköna Hems reportage är helt underbara och man förstår verkligen Sofie!

Missa inte för allt i världen att gå in och titta på bilderna - och njuta- och drömma om just ditt drömhus!



Av Kaela - 12 juni 2010 21:47

SvD skriver om att åtta av de svenska soldater som jagade pirater utanför Somalias kust förra året har testats positivt för TBC.

Nu vill försvarsmakten testa alla som var med.

Det är ju verkligen viktigt.

Det är ju unga människor och även om de inte ännu utvecklat tuberkulos så finns risken.

Dessutom är de ju smittbärare vilket kanske borde leda till att man testar åtminstone också deras familjemedlemmar.

TBC är på väg tillbaka i Sverige.

En otäck sjukdom som vi behöver bekämpa med alla medel.



Av Kaela - 12 juni 2010 21:36

HD skriver om att i Höganäs uppmärksammades världstickdagen.

Det som kvinnorna tillverkar går till de Hemlösas hus som snart öppnar i Hässleholm.

Kvinnorna som sitter runt bordet var från början bara ett fåtal - men nu är det så många att det bildats kölista.

Ett väldigt bra initiativ.

Både att träffas och sticka - stickning är roligt och det blir resultat.

Dessutom glädjande att en del av det som stickas idag går till ett bra ändamål.




Av Kaela - 12 juni 2010 21:29

Tack för besöket och glad för att du tyckte om det du såg majdolin!


Ha det gott och var rädd om dig!


jag har lärt mig....

Av Kaela - 12 juni 2010 21:21

Du får förlåta Niklas - men jag har inte sett samma engagemang när det gäller till exempel föräldrar som köper ut alkohol till minderåriga barn som jag ser när det gäller skolavslutning i kyrkan.

Jag är nu i och för sig inte så övertygad om att det är så många föräldrar som protesterar - precis som jag skrev tror jag det är en oerhört högröstad minoritet.

Jag har visserligen hört en muslimsk förälder säga att hennes barn inte får gå in i en av Svenska Kyrkans lokaer för där kan man bli "besmittad".

(Inom parentes sagt kan jag inte undgå att undra vad det är för farlig smitta som finns i våra Svenska kyrkor)

Men detta till trots tror jag nog att det är media som gör en höna av en fjäder.

I denna sak liksom i så många andra.


Ha det gott Niklas och var rädd om dig!


Är föräldrar lika rädda för annat som barnen kan komma att delta i



Av Kaela - 12 juni 2010 11:54

Jag tror många tänker såna här tankar Felix1!

Men vi vågar inte säga dem av rädsla för att beskyllas för diskriminering.

Så går vi bara där och mår sämre och sämre istället.

Vi ska ifrågasätta- med full respekt för oliktänkande - även när de inte visar respekt.

Det är ju inte en majoritet som protesterar.

Snarare en mycket liten men oerhört högröstad minoritet.


Ha det gott och var rädd om dig!


Är föräldrar lika rädda för annat som barnen kan komma att delta i?

Av Kaela - 12 juni 2010 09:31

Dagen skriver om föräldraprotester mot att skolavslutningen hölls i skolan.

Trots att barnen fick med sig ett brev hem som sa att deltagandet var frivilligt, ansåg föräldraprotesten att det var exkludernade.

Både skolpersonal och elevråd ville ha avslutningen i kyrkan.

Bra att föräldrar är aktiva och bryr sig om sina barn - men jag blir både förvånad och betänksam när föräldrar är så rädda för att deras barn ska "utsättas" för stämningen i en kyrka - och bön och välsignelse,


En försynt fråga - jag undrar om dessa föräldrar är lika rädda för andra saker som deras barn kan tänkas komma att delta i under sin vidare uppväxt?

Om de kommer att skriva föräldraprotester mot att det finns föräldrar som köper ut alkohol till sina minderåriga barn till exempel.





Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards