Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Kaela - 20 juni 2010 22:06

ja Gunilla!
Jag vet att du vet att det är oerhört viktigt - på det mest smärtsamma sätt.

Vi har idag.

Om imorgon vet vi inget.


Att vårda kärleken

Av Kaela - 20 juni 2010 22:03

Ja e-k - de är helt underbara.....tycker mormor förstås.

Ha en bra vecka!


Tre små juveler



Av Kaela - 20 juni 2010 20:31


  




All slags kärlek.

Den till mannen/kvinnan ivårt liv.

Barnen

Föräldrarna

Vännerna


Det är inte alltid lätt.

Och det finns inga genvägar.


Några små tips som jag skam till sägandes inte alltid orkar/minns/hinner leva upp till själv.

Så detta är inte bara en påminnelse till dig som läser detta.

Utan även till mig själv.


Jag tror det finns tre saker som är särskilt viktiga när vi vill vårda kärleken.


*Tålamod
*Tacksamhet (att jag "har" dem hos mig)
*Osjälviskhet



Inte försöka förändra dem..
Det är ju just som de är som jag älskar dem....

med förtjänster och vad som i mina ögon kan se ut som brister.


Att aldrig glömma bort att säga: "Jag älskar dig"

Ingen av oss vet om vi en dag får stå där och tänka: Försent...jag hann inte berätta.


Se dem som de unika individer de är...

och uppskatta det jag ser - och förstås - tala om att jag uppskattar det.





Av Kaela - 20 juni 2010 20:21

SvD skriver idag om Daniels tal


Man får väl tycka vad man tycker om monarki och kunglig bröllopsyra.

Men nog måste man tillstå att Daniel är en tuff kille.

Att bryta mot sedvänjan och som brudgum resa sig upp och hålla tal.

Och vilket tal sedan - ord som nog gick rakt in i hjärtat hos de allra flesta.

Till och med kungen kom i gasen och reste sig upp - helt frapperad över sin nye svärson verkade det som.


Att Victoria bröt med sitt tal från Lejonbacken fodrade nog inte lika mycket mod.

Hon har ju varit offentlig innan hon föddes.



Av Kaela - 20 juni 2010 20:15


DN skriver idag:

När ingenting annat hjälper mot oljan som fortsätter att spruta ut cirka 60.000 tunnor olja  i Mexikanska golfen varje dag manar Lousianas förtroendevalda till bön.


Någon har sagt  på tal om antingen eller när det gäller handla respektive be: "Tro på Gud men lås bilen".


Kanske skulle man gjort båda delarna från början - dvs - jobbat för en teknisk lösning - men också bett.





Av Kaela - 20 juni 2010 15:17

De allra flesta av oss tycker att Sverige ska ta emot de ensamkommande flyktingbarnen medan mycket färre kan tänka sig att ställa upp som värdfamilj.

Tänk om vi bara kom ihåg vi människor att det är när vi ger som vi får.

Ett barn eller en ungdom snarare, från en annan kultur berikar och ökar vårt synfält och fyller på vår erfarenhetsbas.

Idel bra saker alltså.

Besvärligt?
Ja visst.

Men det tror jag vi glömmer med så mycket på plussidan!


Dagen 20 juni

Av Kaela - 20 juni 2010 14:02


Vad är det alla tittar på?
Jo den fantastiska sångerska och underhållare vi hade på Frivilligcentralens sommarfetst- Lotta Källström som från första stund hade publiken i sin hand.


  


Efter underhållningen lockade de välfyllda matfaten som denna gång kom från Dillqvists catering. Mycket god och mycket riklig !

  

  

Lotta sjöng en sång som hon skapade på några minuter när hon anlände en halvtimme innan festen började: Frivilligcentralen.....den gjorde succé!


   


           


     HÄR kan du läsa det jag skrev dagen efter festen i ett av mina blogginlägg.   

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards