Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Kaela - 24 juni 2010 12:48

Nu gör Tidningen Dagen mig riktigt besviken med att säga att vi ska räkna med regn till nubben.

Nubben hoppas jag över-men sillen smakar bäst i det gröna - så man får hoppas att Stockholmstrakten där vi firar midsommar är förskonat.

Men visst - vad är väl en midsommar utan regn.

Av de senaste tio årens midsomrarhar det regnat något i varje fall 9 gånger.

Så det är klart- ska man se på statistiken så är det inte så lovande.

Märkligt det där.

Midsommar är inte ens på samma datum - ändå passar regnmolnen på att segla in.

Jag hoppas iallafall att vi alla ska få så lite regn som möjligt.

Och Glad Midsommar på er alla kära vänner!



Av Kaela - 24 juni 2010 06:41

  


Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise.

John Steinbeck

Av Kaela - 24 juni 2010 06:36

Ja Kristina - jag tänkte just igårkväll när jag satt en stund ute på altanen medan solen gick ner i dalen nedanför oss och silade så underbart vackert mellan träden...att det är som att sitta i ett tempel!.


En stor midsommarkram till dig också!


Kan man se Gud?

Av Kaela - 24 juni 2010 06:30

Ja Kristina man blir ledsen och frågande och känner hjälplöshet.

Och inte är det lätt att förklara våra svenska lagar för en mamma som är född i ett annat land.
Förstår inte hur man tänker.

Visst är det oerhört viktigt att veta sitt ursprung och ha rätt till sina föräldrar....men det får inte bli som en liten kille sa på det dagis där min son gick en gång i tiden; "jag ska till pappa idag för jag har umgängesplikt".

Kanske sa just den lille killen fel - inte lätt med sammansatta ord när man liten  - men orden högg till i hjärtat.


Kram och mycket sol hoppas jag du får idag!


När har en man slagit bort rätten till umgänge?






Av Kaela - 24 juni 2010 06:27

Tack för titten och lycka till med din nya blogg salle!


Ha det gott och var rädd om dig!


När har en man slagit bort rätten till umgänge med sina barn?

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards