Alla inlägg under september 2010

Av Kaela - 26 september 2010 10:14

Dagens Nyheter skriver om Tove Kotter som fllyttat från Lund till Masthugget i Göteborg.

Där fungerar inte hennes nyteckande 3 abonnemang.

Men hon får inte bryta det - eftersom mobilföretaget menar att det är hon som beslutat att flytta inte de.

Nu tvingas hon alltså att betala ett abonnemang i två år som hon inte kan använda från och till sitt hem!

Jag är inte förvånad att 3 har så dålig täckning.

De påstår att de har 98,5% täckning.

Något som jag har mycket svårt att tro på.
Med en mobil med 3 abonnemang är det lätt att hitta platser där abonnemanget inte fungerar.

Har haft precis samma problem som Tove.

bBtalar också för närvarande också två abonnemang eftersom täckningen är alltför dålig på 3.





Av Kaela - 26 september 2010 09:05

  

 

 

Nederlagen ska upp i ljuset, inte grävas ner. Det är av dem man blir människa.
Aksel Sandemose

Av Kaela - 25 september 2010 12:42

Några fina sånger med Pierre Isacsson som tråkigt nog omkom i Estoniakatastrofen.



 

Av Kaela - 25 september 2010 10:57

Deppar du när höstmörkret faller?

Isåfall är du verkligen inte ensam.

Fyra av tio personer svarar att de är tröttare än normalt under hösten.

Ungdomar mer än andra.


Hur yttrar det sig om man  drabbas av höstdepression.

De vanligaste symptomen är kronisk trötthet, trots många timmars nattsömn, stort sug efter kolhydrater, koncentrationssvårigheter och håglöshet.


 Ljusterapi lär vara den bästa behandlingen mot höstdepressioner.

Det räcker med en bordslampa med det starka ljuset.

Flera modeller med ljusterapilampor finns på marknaden och bordsmodellerna kostar ca 2500 kronor.

Mycket kan man tycka- men kanske värt pengarna- om man har möjligheten och inte lever under alltför strama ekonomiska villkor.

 Rätt och bra kost är nog en hjälp också.


Och massor med levande ljus.

Inte bara när vi har gäster - utan varje mörk höstkväll tycker jag.



Göteborgsposten

Norrbottenskuriren

Expressen




Av Kaela - 25 september 2010 09:58

Dagens Nyheter berättar om nunnan och läkaren Marguerite de Clerck som arbetat med unga diabetessjuka i Kinshasa.

I 55 år har hon tillbringat sitt liv i ett krigshärjat land - för att hjälpa.


Utan tvekan frågar man sig vad som driver en människa att offra egen säkerhet och bekvämlighet för att hjälpa!

I artikeln ger Marguerite ett bra svar på det....även om undran kvarstår...

och tankarna kommer...vilken hjältinna!

Ändå tror jag inte att det är för att bli hjälte hon gör det.

Jag tror hon har upptäckt den utgivande kärlekens hemlighet - att den som ger blir en lycklig människa.



Av Kaela - 25 september 2010 09:48

 

  

 

Hur mycket vore möjligt om ingen försökte det omöjliga?

Arne Hirdman

Av Kaela - 24 september 2010 16:21


  


Idag firar jag och min man sjuttonårig bröllopsdag.

Det gör jag med en stor tacksamhet för den underbara man livet givit mig!

Att få möta en människa som man kan dela allt med- som blir både äkta man och bästa vän - det är något att verkligen vara tacksam för.


Dikten här nedanför skrev jag till honom under en period när vi båda var för upptagna av våra arbeten för att hinna med varandra.

Vi lärde oss något av det!

Att vi  - om nödvändigt får sätta in tid för varandra i almanackan.

För den person man delar livet med är ju den absolut viktigaste personen i ens liv!


Du kunde ju sitta
vid min sida

och leka förstrött
med min hand

och tala så stilla om
kärleken

att människan är mer
än jord

att vi är en gnista
av eld

som lyser en stund
för varandra

så kunde vi tala om
det som vi bär

i dröm och i vaka från
åren som gått

stilla lägga våra händer
på varandras bröst

känna hur våra hjärtan
slår i takt

sakta ana hur vi färdas
mot ljuset

lägga våra heta pannor
mot varandras

möta den ursprungliga
skönhet

som människor skapas av
...........


Av Kaela - 24 september 2010 16:17

Nu har denna omröstning legat uppe en månad...och då brukar jag byta.

Detta är resultatet n'är det gäller omröstningen om vi litar på våra politiker:


Litar du på politikernas vallöften
Jag litar odelat på dem  
  4.6 %
De vill bara ha röster  
  12.8 %
Jag tror de vill - men kan de  
  36.7 %
Jag litar absolut inte på vallöften  
  45.9 %

Totalt har 109 personer röstat.
Omröstningen startade 2010-08-24 20:07

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards