Direktlänk till inlägg 26 november 2010

Någonstans

Av Kaela - 26 november 2010 11:31

  




Någonstans
gömt under åren

långt därinne
bor en tro
sjunger en glädje
dansar en frihet


så våga gå
låt dig falla handlöst

Någon tar emot dig

ditt hjärta
som slår
som en knuten hand

låt det slå ut och blomma

du förslavade

som blivit din egen fångvaktare


När du hör ditt namn ropas

det namn
som fruktan stal

stig ut och erövra
din frihet

Kaela

 
 
caja

caja

26 november 2010 12:12

Tänkvärt Kaela, jag undrar hur du tänkte när du skrev den....jag kan tyda den på två sätt, ett på de levandes och ett på de dödas. Vackert vilket som!

Ha en fin dag/caja

http://www.cajasfoto.blogspot.com

Kaela

26 november 2010 20:49

Jag tänkte nog på en kombination av det du tänker på....de levande döda...de som slutat leva...bara andas...vegiterar...att de ska vakna och känna att hjärtat slår

Stor kram och en skön helg till dig!

 
e-k

e-k

26 november 2010 16:53

så fin Kaela

http://www.steeperz.com

Kaela

26 november 2010 20:50

Tack E-K!

En varm och ömsint kram med en önskan om en riktigt fin helg!

 
Kristina

Kristina

27 november 2010 00:09

Återigen berör du. Önskar dig en fin och ljus advent med Han som kommer. Blir så glad när du varit in o gjort avtryck på min blogg. Kram

http://ruach.blogg.se

Kaela

27 november 2010 12:14

Tack Kristina!

Av hela mitt hjärta önskar jag dig detsamma!

En varm kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards