Alla inlägg under november 2010

Av Kaela - 8 november 2010 08:13

Under natten till söndagen fattade gravljus vid minneslunden vid krematoriet eld.

Inte vad man ville när man tände ett ljus för att minnas sin kära.

Kanske behöver det finnas speciella regler om avstånd mellan lkusen vid en minneslund.


Källa: Norrköpings Tidningar

Av Kaela - 8 november 2010 08:08

Stöld är alltid fel - men särskilt lågt blir det ju när det som stjäls skulle ge pengar till utsatta människor i Sverige och/eller utomlands.


En lastbil stoppades i Mellbystrand med bilen full av stulna kläder - som av allt att döma tagits vid en insamlingsstation.


Källa: Hallandsposten

Av Kaela - 8 november 2010 06:13

  



Jag ser in i dina ögon
under novembervandringen
och anar ett stråk
av den blåaste sommarhimmel

käraste...

låt oss vara sommar för varandra
mitt i novemers mörker och dimma

junis fräschet och julis hetta
augustis svävande mognad

och mitt hjärta ska smälta
och rinna som honung
mellan dina händer

trots tiden som stjäl
vårt livs sekunder

Kaela

Av Kaela - 8 november 2010 06:04



Jag hoppas att alla har bytt till vinterdäck för nu kommer busvädret.

Idag och imorgon kommer det att blåsa kallt från öst över Sverige.

Dessutom kommer åtminstone södra Sverige att få snö och snöblandat regn imorgon.

Det gäller att  sätta väckarklockan lite tidigare och ta mera tid på sig än vanligt när man ska köra till jobbet.

Har just konstaterat att här hos mig är det 9 kalla minusgrader idag....


Källa: Svenska Dagbladet

Av Kaela - 8 november 2010 05:43

     

 

 

Det är dig själv du bör överträffa - inte någon annan!


Drottning Kristina

Av Kaela - 7 november 2010 18:32

Så har jag tragglat mig igfenom en deckare som för mig lovade betydligt mera än den höll.

Personerna lyckades inte fånga mitt intresse...Åsa som är säker på att hennes föräldrar som hittats döda inte begått självmord, fastän allt pekar på det- den misshandlade kvinnan - lämnade mig märkligt oberörda.

Åsa som hela uppväxten har utnyttjats av sin fosterbror.

Inte förrän på slutet av boken tog den tag i mig.

När frågorna om att älska och förlåta blir aktuella.


Men även om det fanns en hel del tänkvärt i boken så kan jag inte riktigt förmå mig till att rekommendera den.

Mats Ahlstedt som skrivit boken var en ny bekantskap för mig.

Även om detta var hans fjärde bok med radarpolisparet Högström och Fatima.


Men OM du iallafall vill läsa den kan du bl.a köpa den här.

Av Kaela - 7 november 2010 12:03

 DN:s webbtv-reporter Andreas Rolfer är ute på jakt efter lyckan!

I den jakten  lyssnar han på Neale Donald Walsch bok Samtal med Gud som ljudbok.

 

Walsch är ju inte ensam om att konstatera att rädslan jagar ut kärleken - det gjordes redan på aposteln Johannes tid.

 

Citat ur Johannes 1 brev kapitel 4 vers 10: "Rädsla finns inte i kärleken, utan den fullkomliga kärleken fördriver rädslan,

 

 

Kanske bör vi liksom Anders Rolfer sätta sptesen mot oss själva och fråga oss hur ofta vi styrs av rädsla.
Och om vi kan ändra på det?

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards