Alla inlägg under december 2010

Av Kaela - 23 december 2010 18:08

Det är fullständigt kaos i tågtrafiken förstår man av Svenska Dagbladets artikel.

Lite förvånande eftersom SJ säljer de flesta biljetterna i förväg och alltså bör ha en ganska god kunskap om hur många ska åt olika håll.

Funkar inte tågen får de väl köpa in bussturer.

Är det inte dags att riva upp rälsen och lägga om den och förnya tågen.


Det är inte roligt att sitta och vänta gäster från både norr och söder.

Vet redan att tåget från Stockholm som min dotter och extradotter och deras barn ska åka och som skulle gå från Stockholm strax efter 18.00 redan är en timme försenat - innan start!


Hur det är med Skånedottern och hennes livskamrat vet jag inte just nu.

De ska egentligen vara här 21.20 mewn det lutar åt att det också är försenat!


Till artikeln


Av Kaela - 23 december 2010 17:57

På en dryg månad har 291 personer röstat på vilket parti de skulle rösta på om det var val idag!


Vilket parti skulle du rösta på om det var val idag?
Socialdemokraterna  
  22 %
Miljöpartiet  
  12 %
Centerpartiet  
  0.7 %
Moderaterna  
  17.2 %
Kristdemokraterna KD  
  6.2 %
Sverigedemokraterna SD  
  19.9 %
Fi  
  1.4 %
Folkpartiet  
  3.1 %
Piratpartiet  
  2.7 %
Något helt annat  
  3.4 %
Inget alls  
  4.1 %
Vänsterpartiet  
  7.2 %

Totalt har 291 personer röstat.
Omröstningen startade 2010-11-26 20:55

Av Kaela - 23 december 2010 09:31

  

 

 

 

Bra träd växer inte bara under

lätta förhållanden - ju starkare vind, desto starkare träd


J. Williard Marriot

Av Kaela - 22 december 2010 15:01

Taxiförare är vinterns stora vinnare skriver Göteborgsposten.

Vilket jag mer än väl förstår efter gårdagen när jag skulle på ett tjänsteärende och när jag skulle åka hem stod vid en spårvagnshållplats där den automatiska skriften på streamern hela tiden hoppade upp till tio minuter när den passerat en minut utan att något spårvagn kommit.

Efter en halvtimme i -17 grader på en blåsig spårvagnshållplats var jag så stelfrusen att jag knappt kunde slå numret till taxi - för det var ju för mig i den sitsen som för många andra - att taxi fick bli räddningen för  att  hinna tillbaka till jobbet  innan jag frös ihjäl och också hinna till mötet där!

Fruktansvärt dyrt - kunde åkt mycket spårvagn för de pengarna - men när det nu inte går några......


Till artikeln



Av Kaela - 22 december 2010 14:56

  



Här kan du testa om du är stressad.

Jag var det inte!

Av Kaela - 22 december 2010 14:49

Lite hoppfullt tycker jag det är att SMHI säger i Svenska Dagbladets artikel att det inte finns något som stöder antagandet att en kall vinter följs av en eller flera lika kalla.

Nu är det i och för sig en upprepning av förra vintern (som dock tenderar att bli ännu värre än i fjol även om vi inte sett facit ännu)


Så - jag hoppas på en grön och mild vinter nästa år.

Jag vill INTE ha en upprepning av denna.


Till artikeln

Av Kaela - 22 december 2010 09:04


  



Varför är tomten så röd på kinden?"
"Han har fått så många julklappar."



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards