Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Kaela - 23 februari 2011 12:09


  



-24 grader i morse när resan till staden och jobbet startade.

Sällan har jag längtat till våren så mycket som detta år.

Vintern har varit såå lång och såå kall.

Förkylningarna står i kö och man vill helst inte sticka ut näsan allt för långa stunder i taget.

I morse när vi satt där i bilen som klagade högljutt när värmen skakade liv i plåtdelarna kom tanken: "Lyssna noga - det är frön som gror"

Det är ju sant - under den ishand som just nu håller hela det vackra landskapet blickstilla är ett pulserande liv.

Där gror de frön som ska ge oss ögonfröjd om ett par månader.

DET ska jag tänka på när jag fryser!


Kaela!




Av Kaela - 23 februari 2011 11:50

Visste ni att det finns en samisk restaurang med det fantasieggande namnet: Viddernas Hus?


Kommer jag någonsin så högt upp i landet ska jag absolut beställa middag - och en historia där - det kan man nämligen också få.



Av Kaela - 23 februari 2011 11:09

Ipfon 3 förgiftade de kinesiska arbetarna vid den fabrik där den tillverkas.

Och arbetarna får ingen ersättning.

Fruktansvärt!!!



Kolla här på WebbTV

Av Kaela - 23 februari 2011 11:04

Nästa år räknas pensionerna gå upp med 2,7% skriver Dagens Nyheter i sin artikel

Tyvärr ersätter det inte det som pensionerna som pensionerna minskat de två senaste åren, men trots allt är det år rätt håll.

Bara hoppas att det fortsätter gå bra för Sverige så pensionerna går upp.



Av Kaela - 23 februari 2011 06:20

  



Riktigt så soligt och fint som på bilden är det inte när jag ser ut genom fönstret.

Tvärtom - det är kallt och allt hålls i ett järngrepp av kylan.


Precis som det ofta är i våra liv.

Ljuset glimtar till och skingrar gråhet och mörker. och kyla.


Livsvindarna ser till att det inte blir för lugnt.


Men - ständig sol ger öken säger ett arabiskt ordspråk..

Även om det känns jobbigt att erkänna det så är nog lagom bäst.


Julafton varje dag skulle inte vara så upphetsande.

Man skulle bli urtrött på både tomtar gran och klappar.

Hur känner man igen lyckan, och kan uppskatta den, om man alltid är lycklig?

Vad är sorgen om inte en förutsättning för glädje?


Lördagsgodis varje dag tappar snart sin tjusning.

Jag tror inte att det är att göra en dugd av nödvändigheten att säga så.

Vi behöver gråheten, livsstormarna - och solglimtarna!


Kaela

Av Kaela - 23 februari 2011 06:09

Genom föreningen Hundhjälpens försorg kan man adoptera en gatuhund från Rumänien.

Jag skulle dra mig eftersom jag sett gatuhundarna där.

Hur vet man att det går att få "hund" av detta jagade och ílla behandlade djur?


Det är verkligen lovvärt att vilja ge dessa stackrars hundar ett nytt och bättre liv.

Frågan är bara vad det kostar i pengar, tid och arbete.

En hund glömmer ju aldrig - och dessa hundar har blivit jagade och sparkade - om och om igen igen.

Hur får de tillit till människor?


Till artikeln Dagens Nyheter

Av Kaela - 23 februari 2011 06:00


  

 

Där ingen nyckel passar öppnar tålamodet.


Svenskt ordspråk

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards