Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Kaela - 25 februari 2011 20:03

Se videon som tvärtemot vad många experter påstått visat att mobiltelefonen har stor påverkan på din hjärna.

Forskaren själv säger att hon ändrade sitt mobilbeteende efter testerna.



Av Kaela - 25 februari 2011 13:08

På pensionsmyndighetens hemsida är allt som behövs rätt personnummer så kan någon som vill ställa till det ändra personens skatteavdrag.

Är du osams med en granne som också har ditt personnummer kan du ju råka illa ut.

Hoppas pensionsmyndigheten mycket snart ser till att det inte är möjligt att ändra det så enkelt.


Till artikeln i Expressen

Av Kaela - 25 februari 2011 13:02

Kanske hör du till den lyckliga skaran som har en gen som skyddar mot vinterkräksjukan.

Nu kan du ta reda på om du gör det.


Man kan nog ha en viss nytta av att veta.

Vågar jag ta hand om mina barnbarn när de är drabbade eller..... till exempel.

Kostnaden står det ingenting om i artikeln I Dagens Nyheter


Men å andra sidan kan man ju fråga på apoteket för såvitt jag förstår tillkommer ingen kostnad sedan man köpt sitt kit.




Av Kaela - 25 februari 2011 12:57

Känner mig lite nostalgisk och sätter in en dikt av Verner von Heidenstam


  


Jag längtar hem sen åtta långa år.
I själva sömnen har jag längtan känt.
Jag längtar hem. Jag längtar, var jag går
- men ej till människor! Jag längtar marken,
Jag längtar stenarna, där barn jag lekt.

Av Kaela - 25 februari 2011 06:14

Vi som bor i södra delen av landet stannar inne så mycket vi bara kan när det kryper neråt -20 grader därute och har svårt att fatta att man väljer att bo i Sveriges kallaste by - ensam.

Men Åke Siikavuopio är van  med kylanoch med ensamheten.

Han bor ensam i Sveriges kallaste by-bara namnet låter som is - Naimakka.


Åke har bott här och läst av kylan och rapporterat hela sitt liv - precis som hans föräldrar gjorde.

Idag är det ju automatiserat och behöver inte längre läsas av.

Men Åke bor kvar.


Till artikeln i Dagens Nyheter



Av Kaela - 25 februari 2011 06:09

  

 

 

Man ska inte leta efter lyckan i trädkronorna utan i gräset.


Japanskt ordspråk

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards